حمله به حقوق بنیادین زنان، زمینه ساز افراط گرایی است

دبیرکل سازمان ملل متحد مشارکت زنان در تصمیم گیری را تحقق بخش جوامعی با ثبات تر دانست و گفت: نادیده گرفتن حقوق بنیادین زنان می تواند زمینه ساز افراط گرایی و خشونت باشد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، آنتونیو گوترش در شصت و دومین کمیسیون وضعیت زنان که در مقر سازمان ملل متحدبرگزار شد، افزود: ما خواستار حذف سوء رفتارها و نگرش های تبعیض آمیز هستیم.
وی ادامه داد: به طور معمول، ما در دنیای تحت سلطه مذهبی یا با فرهنگ سلطه مردانه زندگی می کنیم به همین دلیل است که توانمندسازی زنان و دختران هدف اصلی مشترک ما است.
دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: قرن ها از پدرسالاری و تبعیض می گذرد و اکنون زنان در بخش خصوصی، علم و فناوری و همچنین فعالیت های مدنی فعالیت دارند و در سازمان ملل متحد هم بیش از 20٪ از پست ها در اختیار زنان قرار دارد.
گوترش اظهار کرد: زندگی دختران در فقر، نداشتن فرصت برای رفتن به مدرسه، ازدواج زودهنگام، عوارض در زایمان، تجربه خشونت از جمله مشکلاتی است که همچنان در جهان وجود دارد.
وی تاکید کرد: ایجاد کیفیت خوب زندگی، زنان را قادر به تحقق بخشیدن به توانایی های خود می سازد و جوامع با ثبات تر با مشارکت زنان در تصمیم گیری، باعث می شود، صلح قوی تر و جامعه انعطاف پذیر تر شود.
به گزارش ایرنا، شصت و دومین نشست کمیسیون زنان با حضور نمایندگان کشورهای عضو، مقامات سازمان ملل و انجمن های مردم نهاد معتبر در شورای اجتماعی-اقتصادی سازمان ملل متحد از امروز تا 23 فوریه در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود./

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر