حقوق بشر امری ذاتی و مادر زادی است



حقوق بشر امری ذاتی و مادر زادی است

پیش از آنکه انسانها متاًثر از نقش جامعه، مذهب، اقتصاد و دولت در حقوق طبیعی خود محدود شوند، با حقوق ذاتیشان تولد شده و صاحب حقوق است. زیرا که: انسان در بدو تولد آزاد به دنیا می آید

ابتدا وی نفس می کشد،
پس حق حیات و امنیت زندگی دارد
وی میتواند به بیند،
پس حق دیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند بشنود،
پس حق شنیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند، صحبت کند ،
پس حق آزادی بیان دارد
وی میتواند، رشد کند،
پس حق آزادی حرکت و رشد دارد
وی میتواند، بیاندیشد،
پس حق آزادی عقیده دارد
وی میتواند، .....
پس حق ...           دارد

قدمت حقوق بشر برابر با عمر انسان است
ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر
تمام افراد بشر آزاد به دنيا مي آيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند. همه داراي عقل و وجدان مي باشند و بايد نسبت به يکديگر با روح برادري رفتار کنند.
ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر
الف/ هر کس ميتواند بدون هيچگونه تمايز مخصوصا از حيث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقيده سياسي يا هر عقيده ديگر و همچنين مليت، وضع اجتماعي، ثروت، نسب يا هر موقعيت ديگر از تمام حقوق و کليه آزاديهائي که در اعلاميه حاضر ذکر شده است بهره مند گردد.
ب/ بعلاوه هيچ تبعيضي به عمل نخواهد آمد که مبتني بر وضع سياسي، اداري و قضائي يا بين المللي کشور يا سرزميني باشد که شخص به آن تعلق دارد، خواه اين کشور مستقل تحت قيمومت يا غيرخود مختار بوده يا حاکميت آن به شکلي محدود شده باشد.
ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي دارد.
ماده 4 اعلامیه جهانی حقوق بشر
احدي را نميتوان در بردگي نگاهداشت و داد و ستد بردگان به هر شکلي که باشد ممنوع است.
ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.
بهترین تصمیمی که بشر تا کنون برای خودش گرفته 30 ماده منشور حقوق بشر است

ایرانیان ، فارسی زبانان محترم :
شما با آشنائی و مطالعه اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های ان میتوانید نسبت به حقوق انسانی و ذاتی خود و دیگران شناخت بیشتر و کاملتری بدست بیاورید. به همین منظور میتوانید، برای شناخت و آشنائی بیشتر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های آن ضمن بازدید از وبلاگ  زن و آزادگی www.zanoazadegy.blogspot.de همه روزه با تلفن 015737326224 یا با  ایمیل اینجانب   imanianniloufar@gmail.com  با من تماس بگیرید.  
یا اینکه در اخرین یکشنبه هر ماه از ساعت 16 الی 18 در منزل اینجانب در ادرس Rostock 18059     Satowerstr 129-130 میتوانید برای اطلاعات بیشتر و بررسی کنوانسیون ها و وضعیت حقوق بشر در ایران گرد هم بآییم.
نیلوفر ایمانیان
مای 2016

                             

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر