نگرانی از وضعیت نوکیش مسیحی پس از سه هفته اعتصاب غذا در اوین

برخی رسانه‌هایی که اخبار مربوط با وضعیت حقوق بشر و همینطور اقلیت‌های مذهبی در ایران را پوشش می دهند، وضعیت جسمی و روحی یک نوکیش مسیحی که در زندان اوین محبوس است و در اعتصاب غذا بسر می‌برد را نامناسب توصیف کرده‌اند.
به گزارش نشریه “کریستین پست” به نقل از وبسایت محبت نیوز، که اخبار مسیحیان در ایران را پوشش می دهد، دادگاه با مرخصی موقت مریم نقاش زرگران که از بیماری رنج می‌برد، موافقت نکرده است.

وبسایت خبری هرانا نیز روز گذشته نوشت خانم زرگران دچار “افسردگی شدید” شده و فشار خون او بسیار افت کرده است و از درد و بی حسی ممتد پا رنج می برد.

به گزارش هرانا، دادستانی به خانواده خانم زرگران گفته است که نهاد امنیتی اطلاعات مخالف آزادی مشروط اوست.

مخالفت نهادهای امنیتی با اعطای مرخصی برای درمان این نوکیش مسیحی، در حالی است که پزشکی قانونی بیماری قلبی او را تایید کرده است.

وبسایت محبت نیوز هفته گذشته در گزارشی نوشت که خانواده مریم زرگران هنگام ملاقات حضوری با او متوجه می‌شوند به دلیل آن که به او در اعتصاب غذای قبلی در بهداری زندان توهین شده، وی از رفتن به بهداری خودداری می‌کند و حاضر نیست به درمانگاه داخل زندان مراجعه کند.

مریم نقاش زرگران، که برخی رسانه ها نام کوچک او را نسیم عنوان می کنند، نخستین بار در اسفند ماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

وی در نهایت اندکی پس از بازداشت سعید عابدینی – کشیش ایرانی-آمریکایی که پس از توافق هسته‌ای تیر ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد – بازداشت و روانه زندان شد.

خانم زرگران در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی، به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر