حقوق بشر امری ذاتی و مادر زادی است


پیش از آنکه انسانها متاًثر از نقش جامعه، مذهب، اقتصاد و دولت در حقوق طبیعی خود محدود شوند، حقوق بشر از بدو تولد با بشر زاده شده است.







زیرا که: انسان در بدو تولد آزاد به دنیا می آید
وی میتواند به بیند،
پس حق دیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند بشنود،
پس حق شنیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند، صحبت کند ،
پس حق آزادی بیان دارد
وی میتواند، رشد کند،
پس حق آزادی حرکت و رشد دارد
وی میتواند، بیاندیشد،
پس حق آزادی عقیده دارد
قدمت حقوق بشر برابر با عمر انسان است
ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر ۱. هر شخصی متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمه ای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بیگناه تلقی شود.
۲. هیچ احدی به حسب ارتکاب هرگونه عمل یا ترک عملی که مطابق قوانین مملکتی یا بین المللی، در زمان وقوع آن، حاوی جرمی کیفری نباشد، نمیبایست مجرم محسوب گردد. همچنین نمی بایست مجازاتی شدیدتر از آنچه که در زمان وقوع جرم [در قانون] قابل اعمال بود، بر فرد تحمیل گردد.
ماده 12 اعلامیه جهانی حقوق بشر: هیچ احدی نمیبایست در قلمرو خصوصی، خانواده، محل زندگی یا مکاتبات شخصی، تحت مداخله و مزاحمت خودسرانه قرار گیرد. به همین سیاق شرافت و آبروی هیچکس نباید مورد تعرض قرار گیرد. هر کسی سزاوار و محق به حفاظت قضایی و قانونی در برابر چنین مداخلات و تعرضاتی است.
ماده 13 اعلامیه جهانی حقوق بشر۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر و اقامت در در هر نقطه ای درون مرزهای مملکت است.
۲. هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.
ماده 14 اعلامیه جهانی حقوق بشر۱. هر انسانی سزاوار و محق به پناهجویی و برخورداری از پناهندگی در کشورهای پناه دهنده در برابر پیگرد قضایی است.
۲. چنین حقی در مواردی که پیگرد قضایی منشأیی غیرسیاسی داشته باشد و یا نتیجه ارتکاب عملی مغایر با اهداف و اصول «ملل متحد» باشد، ممکن است مورد استناد قرار نگیرد.
ماده 15 اعلامیه جهانی حقوق بشر۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن تابعیتی [ملیتی] است.
۲. هیچ احدی را نمی بایست خودسرانه از تابعیت [ملیت] خویش محروم کرد، و یا حق تغییر تابعیت [ملیت] را از وی دریغ نمود.


بهترین تصمیمی که بشر تا کنون برای خودش گرفته 30 ماده منشور حقوق بشر است


ایرانیان ، فارسی زبانان محترم :
شما با آشنائی و مطالعه اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های ان میتوانید نسبت به حقوق انسانی و ذاتی خود و دیگران شناخت بیشتر و کاملتری بدست بیاورید.
به همین منظور میتوانید، برای شناخت و آشنائی بیشتر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های آن ضمن بازدید از وبلاگ  زن و آزادگی www.zanoazadegy.blogspot.deهمه روزه با تلفن  015737326224 یا با  ایمیل اینجانب   imanianniloufar@gmail.com  با من تماس بگیرید.  
یا اینکه در اخرین یکشنبه هر ماه از ساعت 16 الی 18 در منزل اینجانب در ادرس Rostock 18059     Satowerstr 129-130 میتوانید برای اطلاعات بیشتر و بررسی کنوانسیون ها و وضعیت حقوق بشر در ایران گرد هم بآییم.
نیلوفر ایمانیان

اکتبر  2016

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر