وحشت زدگی و گذرهراسی پناهجویان مسیحی ایرانی در آلمان

رفتار ناپسند و افراط گرایانه شماری از پناهجویان مسلمانِ افغان، نگاهی منفی نسبت به سایر پناهجویان بیگناه افغان که از کشور جنگزده افغانستان گریخته اند را برانگیخته است.
از میان افرادی که به مسحیت رو آورده‌اند، شمار زیادی ایرانی بوده‌اند. افزون بر این، به گفته «انیته کورشوس» از مقامات ارشد کلیسای ایالتی نویستفالین» در میان افرادی که در کلیساهای آلمان غسل تعمید انجام داده و عضویت کلیسا را پذیرفته‌اند، تعداد زیادی از نوکیشان مسیحی ایرانی بودند که در ایران موفق به غسل تعمید نشده‌اند. روایات مختلفی در مورد دلایل گرایش شیعیان ایران به مسیحیت نقل می‌شود. روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» گزارش داد که بیش از صدها ایرانی پناهجو در بریتانیا تغییر دین می‌دهند تا از اخراج شدن‌شان جلوگیری شود.

«پیت ویلکاکس» کشیش انگلیسی کلیسای جامع لیورپول می‌گوید که این عده از افراد باور دارند که این موضوع سبب می شود تا از اخراج شدن و نپذیرفتن درخواست پناهندگی شان در اداره امور پناهجویان جلوگیری می‌شود. مقامات دولتی آلمانی به بهانه همزیستی ادیان و رواداری مذهبی از پیگیری جدی این مشکل طفره می روند، غافل از اینکه کشمکش های مذهبی میان مسلمانان موجب پدید آمدن بحران کنونی پناهجویان است.

به نقل از خبرگزاری انگلیسی زبان صدای شهدای مسیحی ( voice of martyrs )، عده ای از پناهجویان مسیحی ایرانی ساکن شهر روتنبرگ، با ارسال درخواستی به نهادها و سازمانهای مردم نهاد و مردم آلمان خواستار رسیدگی به وضعیت اسفناک خویش در برابر تهدیدات پناهجویان مسلمان شدند.

در این درخواست به ویژه نسبت به ناشکیبایی پناهجویان مسلمان افغان هشدار داده شده است. پناهجویان مسلمان افغان با حضور چند ده برابری مشکلات بیشماری را برای پناهجویان مسیحی رقم زده اند.

در این درخواست ضمن اشاره به تحریک سایر پناهجویان مسلمان بر علیه پناهجویان مسیحی نسبت به پیامدهای این رفتار خطر آفرین پناهجویان مسلمانِ افغان هشدار داده شده است.

رفتار ناپسند و افراط گرایانه شماری از پناهجویان مسلمان افغان، نگاهی منفی نسبت به سایر پناهجویان بیگناه افغان که از کشور جنگزده افغانستان گریخته اند را برانگیخته است.

گفتنی است دولت آلمان سرگرم فراهم ساختن مقدمات اخراج گسترده پناهجویان افغان به افغانستان است. مجله آلمانی «بیلد» نوشت که برلین می خواهد حدود ۴٠ هزار تن از مهاجران و پناهجویان افغان، از جمله آوارگانی را که مایل به بازگشت داوطلبانه به کشورشان هستند، یا افرادی که درخواست پناهندگی آنان سه بار رد شده است را اخراج کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر