تحت فشار قراردادن زندانیان رجایی شهر برای جلوگیری از درز اطلاعات به بیرون


بیش از یک ماه است که برای تحت فشار قراردادن زندانیان و برای اینکه راه انتشار و خروج خبرهای داخل زندان به بیرون را قطع کند سازمان زندانها تلفنهای زندان را دیجیتالی و محدود به استفاده از پنج شماره کرده است.
هر زندانی با استفاده از یک کارت هوشمند٬ تنها می تواند با پنج شماره از اقوام خود تماس داشته باشد.
چنانکه زندانی بخواهد برای کارهای پرونده اش با وکیل یا شاکیان خود صحبت کند این امکان برایش مهیا نیست. در حال حاضر بسیاری از زندانیان شماره تلفن ثبت شده ای در کارت هوشمند خود دارند چون اشتباها ثبت شده و یا زندانی به هر علت قصد دارد شماره دیگری را جایگزین و یا تصحیح کند. اما مسئولین زندان شرایط جایگزین شماره یا اصلاح آن را بسیار سخت و پیچیده کرده اند.
اگر زندانی در خواستی مبنی بر این موضوع داشته باشد٫می بایست متنی برای رئیس زندان محمد مردانی بنویسد. زندانی از طریق مردانی به دفتر حفاظت زندان معرفی می شود و در آنجا یوسف مردی رییس حفاظت او را اینگونه توجیه می کند که برای ثبت شماره جدید باید سند تلفن به همراه فتوکپی شناسنامه صاحب شماره تلفن را تحویل ما بدهید تا برای ما معلوم بشود شما زندانیان با چه کسانی تماس می گیرید.
قابل ذکر است که با توجه به اینکه اکثر زندانیان شهرستانی هستند و ملاقات ندارند٫شماره تلفنهایشان سند ندارد و آوردن سند و فتوکپی شناسنامه و تحویل آن به رییس حفاظت و دیگر مسئولان زندان بسیار مشکل ساز و دردسرساز می باشد. این امر موجب اعتراض زندانیان زندان گوهردشت شده است.بسیاری از تلفنهای دیجیتالی و سیستم جدید باعث فشار بسیار زیادی روی زندانیان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر