کلیساها و کنیسه‌ها در دی ماه ۱۳۵۸ به پادگان تبدیل شدند

پیروان ادیان، زیر تیغ جمهوری اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و از برکت فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی در یک نگاه اجازه هرگونه ساخت و ساز کلیسا در کشور ممنوع اعلام شد و بعضن بسیاری از کلیساها نیز در برخی از شهرهای ایران نیز بدستور مقامات اطلاعات بسته شد.در پی وعده‌های حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم مبنی بر بهبود وضعیت اقلیت‌های ساکن در استان‌های مختلف ایران، این گروه‌ها بعضن با اشتیاق به پای صندوق‌های رأی رفتند و به روحانی رأی دادند . پژوهشگران سوئدی ایران را دومین کشور جهان در تبعیض نژادی ومذهبی می دانند اغلب مردم جهان بر این باورند که نژاد پرستی خطرناک ترین آفت عصر حاضر و یکی از عوامل عقب ماندگی در کشورهای گرفتار تبعیض نژادی یا دینی – مذهبی به شمار می رود.
به دنبال صدور فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی در ماه‌های ابتدای انقلاب اسلامی برنامه ریزی شد کلیساها و کنیسه‌ها به پادگان آموزشی تبدیل شوند و پیروان ادیان را مجبور نمودند به این ارتش بپیوندندکمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روح‌الله خمینی در فرمانی به دنبال تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی از قشرها و گروه‌های مختلف مردم خواست تا به این ارتش بپیوندند.

حجت‌الاسلام امیر مجد از مسئولین ارشد این طرح در گفتگو با روزنامه کیهان چاپ بیستم دی ماه سال ۵۸ به تشریح کم و کیف این طرح پرداخت و تاکید نمود که اقلیت‌های دینی هم باید عضو این ارتش شوند.

برای این منظور ستادی تشکیل شد و قرار شد کلاس‌های نظامی، آموزش عملی و ایدئولوژیکی برگزار شود در پایان هر دوره کارت پایان دوره نظامی به افراد ارائه شود. در این پروژه افراد به گروه‌های ۲۲ نفره تقسیم می‌شدند و به آنها ماموریت های نظامی اجباری واگذار می‌شد.

آنطور که این مقام مسئول گفته بود هدف از تشکیل این گروه‌ها انجام ماموریت‌های مخفی و گاهی علنی برای مقابله با خرابکاری‌های دشمن و نفوذ در تشکیلات آنها بود.

آنها هر کدام در یک محله که در آن سکونت داشتند مشغول خدمت می‌شدند و مجوز داشتند تا اسلحه و سنگ و چوب و حتی کوکتل مولوتف استفاده کنند و بعضی از آنها نیز اسلحه در اختیار داشتند.

مقرر شده بود کلیساها، کنیسه‌ها و معابد محل آموزش این افراد باشد و سپاه پاسداران نیز برای آموزش آنها در جنگ‌های چریکی همکاری می‌کرد و نحوه ساخت انواع سلاح‌ها و بمب‌های انفجاری به آنها آموزش داده می‌شد.امیرمجد در بخشی از گفتگو عنوان می‌کند، « پیروان ادیان ، مسیحیان ارمنی و آشوری، کلیمی‌ها و زرتشتیان، با روحانیون باید تماس بگیرند و نظر آنها را جلب کنند تا در این کلاس‌ها شرکت کنند و کلاس‌های آنان نیز در کلیساها و معابد تشکیل خواهد شد.

ابتدای انقلاب روح‌الله خمینی ادعا نموده بود « پیروان ادیان در آینده آزاد هستند و در ایران در رفاه زندگی خواهند کرد و ما با آنها با کمال انصاف و مطابق با قانون عمل خواهیم کرد».

این درحالیست که پس از انقلاب استخدام مسیحیان و دیگر پیروان ادیان در ارگان‌های رزمی و نظامی ممنوع شد، اما آنها به طور اجباری به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر