پرونده‎سازی رسانه‌ها و چهره‌های امنیتی-مذهبی علیه مسیحیت

داعش و جمهوری اسلامی هر دو می گویند: مجازات مخالفت با حکومت اسلامی مرگ است. ادعای موسسات امنیتی جمهوری اسلامی:”تبشیری‌ها، خط مقدم سازمان سیا هستند!سازمانهای متصل به پیکره جمهوری اسلامی هیچگونه حد و مرزی برای شخصیت ها قائل نیستند و هر روزه در این موسسات و سازمانهای وابسته به نظام شاهد تهمت زنی به یکی از شخصیت های برجسته مسیحی ایرانی هستیم.

از شباهت‌های جمهوری اسلامی با داعش نوع برخورد حکومت ایران با پیروان ادیان، روزنامه‎نگاران و خبرنگاران است.

وب‏سایت امنیتی «دیده‎بان» از رسانه‌های وابسته به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی که بازوی قدرتمند حکومت در پرونده‎سازی علیه پیروان ادیان به خصوص مسیحیان است در مصاحبه با یک روحانی به اسم حجت السلام کاشانی به تجزیه و تحلیل مسیحیت پرداخته است.

این فرد که به گفته دیده‎بان پژوهشگر حوزه مسیحیت است، ادعا نموده جریان ( مسیحیت ) تبشیری یک شاخه از جریان افراطی در جهان امروز است که داعش نمونه‎ی اسلامی آن است.

این ادعا به طور مستقیم تجلی سطح آگاهی این پژوهشگر است، زیرا فقط کافیست در چند حوزه‎ی اجتماعی و فرهنگی رفتار حکومت جمهوری اسلامی با داعش را مقایسه کنیم.

همانطور که داعش یا حکومت‌های اسلامی منطقه مثل عربستان برای زنان محدودیت ایجاد می‌کنند، در جمهوری اسلامی نیز زنان با محدودیت‌های زیادی روبه رو هستند.

آنها باید حجاب اجباری داشته باشند، دیه آنها نصف مردان است، حضورشان در استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها ممنوع است، در بسیاری از مشاغل استخدام نمی‌شوند، حق موتورسواری و دوچرخه‏ سواری در شهر را ندارند، از انجام بسیاری از ورزش‌ها محروم هستند و قوانین قضایی اسلامی مرتبط با طلاق در مورد زنان سوال برانگیز است، در جمهوری اسلامی هنوز بر سر اینکه یک زن بتواند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود اختلاف نظر وجود دارد . اگر داعش فرمولی به اسم جهاد نکاح دارد در اصول شیعه هم ازدواج یک مرد با چند زن ممانعتی ندارد و فعل «صیغه» بر تارک تشیع می درخشد.

از دیگر شباهت‌های جمهوری اسلامی با داعش برخورد حکومت ایران با روزنامه‎نگاران و خبرنگاران است. همانطور که گروه تروریستی دولت اسلامی با هرگونه اطلاع‎رسانی و گردش آزاد اطلاعات مقابله می‌کند، مراجع شیعه نیز از فضای مجازی و تلگرام و توئیتر وحشت دارند.

درحالی‌که طلاق و فساد و فقر و بی‌کاری ریشه در سوء مدیریت و ناتوانی روحانیت در کشورداری دارد، آنها با پاک کردن صورت مسئله مشکلات را به گردن تلگرام و فیس‎بوک و فضای مجازی می‌ا‌ندازند و دست به سانسور گسترده و فیلترینگ زدند.

“کاشانی” در ادامه ی گفتگو با وب سایت امنیتی “دیده بان” به تاسیس کلیساهای خانگی اشاره کرده و هشدار داده در شهرهای مختلف ایران از جمله در تهران، مشهد، کرمان، کرمانشاه، ساری، رشت، ارومیه، تبریز و…کلیساهای متعددی تشکیل شده است.

او ادعا کرده، «با وجود اینکه ۵۰۰ کلیسا در ایران دایر است ولی ارمنیان و آشوریان به هیچ وجه اجازه ورود این افراد را به داخل کلیساهای خود نمی‌دهند، و مسیحیان تبشیری‌ را اصلن مسیحی نمی‌دانند و لذا مجبور به تاسیس کلیساهای خانگی می‌شوند».

به گفته او «سومین وسیله تبلیغ مسیحیت تبشیری شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام است. با این حال مسیحیت از راه های سنتی خود هم غافل نمانده و از رادیو به عنوان قدیمی‌ترین ابزار تبلیغی خود استفاده می‌کند. یکی از راه‌های تاثیر گذار آنها تربیت کشیش است که به صورت کلاس‌های فیزیکی یا اینترنتی و رادیویی اقدام به تربیت کشیش با زبان‌های مختلف از جمله فارسی می‌کنند و یکی از چالش‌هایی که ما در آینده خواهیم داشت مواجهه با کشیشان بومی است که مسیحیت تبشیری اقدام به آموزش آنها کرده است؛ در حالیکه ما قبلن کشیش بومی نداشتیم و اگر کسی تبلیغ مسیحیت را می‌کرد یا ارمنی بود یا آشوری یا انگلیسی یا فرانسوی و…».

این به اصطلاح پژوهشگر حوزه مسیحیت در پاسخ به اینکه جغرافیای مسیحیت تبشیری کجاست افزود: «از لحاظ جغرافیایی، نمی‌توان جای خاصی را برای مسیحیت تبشیری قائل شد هر کجا که ماهواره باشد آنها هم حضور دارند. هر کجا که شبکه‌های اجتماعی باشد آنها هم حضور دارند گرچه در تهران و کرج و حومه آن شاید تبلیغات گسترده‌تری داشته باشند ولی در شهرهایی مثل رشت، مشهد، نیشابور و شیراز می‌توانند تاثیرات خیلی بیشتری را بگذارند اما هر کجا که ابزارهای ارتباطی هست آنها می‌توانند حضور داشته باشند».

به گفته‎ی شیخ کاشانی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسیحیت تبشیری در بین ایرانی‌های خارج‌نشین است. او با اشاره به ایرانی‌هایی که به صورت پناهندگی یا به هر عنوان دیگر به خارج از کشور می‌روند آنجا در گرداب اینها گرفتار می‌شوند و امروزه یکی از راه‌های پناهندگی تغییر دین است. اینها با استفاده از این روش و تائید کلیسا مبنی بر مسیحی شدن افراد این ادعا را می‌کنند که اگر ما به ایران برگردیم امنیت جانی نخواهیم داشت فلذا باید به ما پناهندگی بدهید، اما کلیسای امروز به راحتی کسی را تائید نمی‌کند.

این برای اولین بار نیست که یک کارشناس مذهبی وابسته به دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی اعتراف می‌کند که مسیحیت فارسی‎زبان در داخل کشور رو به رشد است و به خصوص جوانان گرایش زیادی به گرویدن به مسیحیت دارند، به طور طبیعی با توجه به محدودیت‌ها افزایش کلیساهای خانگی رابطه‎ی مستقیمی با افزایش تعداد مسیحیان دارد و هر کجا نوکیش مسیحی باشد کلیساهای خانگی را هم برپا می‌کنند.

از طرفی دیگر در طی یکی دوسال اخیر سایت‌ها و پایگاه خبری و همچنین صدا و سیما تعدادی از طلاب و مدرسین حوزه‌ را به عنوان پژوهشگر حوزه‏ مسیحیت معرفی می‌کند و اصولن در مباحثی یک طرفه با اطلاعاتی که عمد‎تن اشتباه و بدون منبع یا سند است سعی در تخریب چهره مسیحیت دارند.

برگزاری ده‌ها میزگرد و نشست با موضوع مسیحیت، درحالی که تمام کارشناسان معمم هستند، خود تجلی این واقعیت است که تا چه اندازه جمهوری اسلامی قصد محدود نمودن نوکیشان مسیحی را دارد اما همین حساسیتهای نظام اسلامی و گفتگو ها با کارشناسان مذهبی تنها موید این حقیقت است که کار خداوند در کشور عزیزمان ایران در مسیر صحیح خود قرار گرفته و هر روزه شاهد و ناظر رشد مسیحیت در میان هموطنانمان هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر