پایان اعتصاب غذای دو نوکیش مسیحی در زندان

امین افشار نادری و هادی عسگری دو نوکیش مسیحی زندانی در اوین به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
به گزارش «محبت‌نیوز» روز ۲۶ بهمن ماه بختیاری، رئیس دفتر دادستان کل کشور و خیرالدین، معاون دادستان کل در بازدیدی که از زندان اوین داشتند قول مساعد دادند که به وضعیت چند زندانی امنیتی، عقیدتی و سیاسی رسیدگی کنند که هادی عسگری و امین افشار نادری دو نوکیش مسیحی زندانی در بند ۴ زندان اوین بین آنها بودند.

عسگری از هفدهم و افشار نادری از بیست و سوم بهمن ماه در اعتراض به بلاتکلیفی دست به اعتصاب غذا زده بودند. آنها بیش از شش ماه است در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند.

آنها در روزهای گذشته به شعبه فراخوانده شدند و پس از دفاع، موافقت گردید مبلغ وثیقه‎شان از ۲۰۰ میلیون به ۱۷۰ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

همچنین بازجوی پرونده قول مساعد داده تا هرچه سریعتر پرونده‏ی آنها به دادگاه ارسال شود و پس از آن بوده که بعد از بازگشت به بند، این دو نوکیش مسیحی به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

این دو زندانی پنجم شهریورماه سال جاری به همراه رامئیل بت تمرز، محمد دهنوی و امیرسامان‌دشتی در یک باغ خصوصی در فیروزکوه بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. آنهم در شرایطی که گفته شد که برای تفریح و استراحت به آن باغ رفته بودند.

در این مدت دسترسی به پرونده آنها برای وکلایشان هم امکان پذیر نگردید و دادستانی پاسخگوی خانواده‎شان نیز نبوده است. این افراد تاکنون حتی بازجویی هم نشدند.

در این میان میان هادی عسگری به دلیل ممانعت از تحویل لباس، دچار عفونت کلیه ناشی از سرمازدگی شده در این موضوع از رسیدگی پزشکی محروم مانده بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر