علی یونسی: تعداد کلیساهای ایران بیش از نیاز مسیحیان است!

درحالیکه فشارها و سرکوب‌ها اجازه حضور مسیحیان در کلیساها و برگزاری مراسم دعا و نیایش را از آنها گرفته، دستیار حسن روحانی ادعا می‌کند تعداد کلیساها بیش از حد مورد نیاز مسیحیان است.
به گزارش «محبت‌نیوز» درحالیکه سال ۱۳۹۵ یکی از سال‌های سخت برای اقلیت‌های دینی و قومی در ایران بود و تحت فشارحکومت ده‌ها دگراندیش بازجویی، زندانی و حتی اعدام شدند، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی مدعی شده، «در ایران اسلامی ده‌ها کلیسا و کنیسه و مراکز عبادی در امنیت کامل مراسم خود را دارند و حتی تعداد کلیساها بیش از مورد نیاز مسیحیان ایران است در حالیکه خبر داریم که در برخی کشورهای اروپایی حتی یک مسجد برای مسلمانان وجود ندارد».

یونسی مدعی شده، بین مسجد و کلیسا و کنیسه هیچ جنگی نیست و بین همه ادیان توحیدی در ایران همزیستی سطح بالایی وجود دارد و پیروان همه ادیان در ایران از آزادی کامل برخوردارند.
او اشاره‎ای هم به منشور حقوق شهروندی که از سوی دولت روحانی تدوین شد کرد و گفت: «این اقدام دکتر روحانی برای دستیابی به جهان عاری از خشونت مقبول اعضای سازمان ملل قرار گرفته و بی‌شک حرکت و دعوت مهمی برای هم اندیشی و عزم عمومی در جهت مقابله با خشونت به ویژه خشونت دینی است».
علی یونسی وزیر سابق اطلاعات در حالی مدعی است که تعداد کلیساها بیشتر از حد نیاز است که در تاریخ جمهوری در این چهار دهه حتی یک کلیسا اجازه ساخت نگرفت.
البته این مسئله که «کلیساها بیش از مورد نیاز مسیحیان ایران» در شرایطی که با سرکوب‌های جمهوری اسلامی و نظارت‌های امنیتی به مراسم برگزار شده درکلیسا شهروندان مسیحی و نوکیشان اجازه ورود به کلیساها را ندارند باعث شده که این مقام امنیتی گمان میکند تعداد کلیساها بیش از حد مورد نیاز است.
اگر ادعای یونسی در مورد ازدیاد شمار کلیساها واقعیت داشت، چرا ده‌ها مسیحی به دلیل تشکیل کلیساهای خانگی و با اتهام برهم زدن امنیت ملی و اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام دستگیر و روانه‏ زندان می‎شوند؟
این که اسلام در ایران سر جنگ با مسیحیان و یهودیان ندارد، بیش از آنکه که یک حقیقت باشد، شعاری است که به فکاهی نزدیک است، حداقل شمار زندانیان مسیحی در اوین و سایر زندانیان مسیحی بی‏نام و نشان در شهرستان‌ها که دربند هستند نقض ادعای یونسی است.
حداقل در طی ماه‌های گذشته مشخص شده منظور جمهوری اسلامی از مسیحیان، شخصیتهایی به مانند یوناتان بت کلیا و کارن خانلری نمایندگان وابسته به نظام اسلامی و تحمیل شده به آشوریان و ارامنه در مجلس شورای اسلامی و یا اقلیت تحت نفوذ شورای خلیفه‌گری ارامنه‎ی ایران هستند که با کمک ریاست این شورا، ویترینی از روابط حسنه‎ی دوجانبه پر منفعت اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند و بر روی اکثریت جامعه مسیحیان ایران و بخصوص نوکیشان مسیحی خط قرمز کشیدند.
در خاتمه باید گفت حتی یکبار سابقه نداشته یکی از این مسیحیان حکومتی نسبت به افزایش فشارها بر مسیحیان در دولت روحانی و دولت‌های پیشین جمهوری اسلامی انتقاد کند و یا در زمانیکه برخی از سران و روحانیون سرشناس نظام مسیحیان را نجس خواندند از خود واکنشی در حفظ شأن و منزلت ایمانداران به مسیح نشان داده و یا حتی کوچکترین اشاره ای به این موضوع بنماید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر