مسیحیان ایران در کانون توجهات جهانی/پایان کنفرانس جهانی دفاع از مسیحیان جفا دیده

نخستین کنفرانس جهانی دفاع از مسیحیان جفا دیده در شهر واشنگتن، پایتخت ایالات متحده پس از سه روز به کار خود پایان داد.
به گزارش محبت نیوز ، از واشنگتن، نخستین کنفرانس دفاع از مسیحیان جفا دیده ( ورلد سامیت) پس از سه روز بررسی و بحث و گفتگو پیرامون جفا بر مسیحیان در کشورهای مختلف پایان یافت. اهداف این کنفرانس افزایش آگاهی نسبت به جفای مسیحیان در جهان؛ اعلام اتحاد با مسیحیان جفا دیده و بررسی علل جفا و واکنش مسیحیان به این جفاها بود.
مسیحیان جفا دیده بسیاری از کشورهای مختلف نیز در این کنفرانس شرکت داشتند، مسیحیانی که در کشورهای اسلامی در اقلیت هستند و تحت تاثیر اسلامگرایی افراطی در خاورمیانه و آفریقا از جفای روز افزون رنج می‎‌‌رند. در این منطقه نه تنها مسیحیان که در صدر لیست جفا دیدگان قرار دارند بلکه اقلیت هندو، بودایی و دیگران ادیان و مذاهب نیز بخاطر ایمانشان مورد جفا و سرکوب قرار می‎گیرند.

اما در کنفرانس واشنگتن مسیحیان جفا دیده در محور قرار داشتند و از تجربیات تلخ خود از جفا و تعرض سخن گفتند و همچنین بر قدرت امید و بخششی که در میان سختی‌ها بخاطر نام مسیح تجربه کردند تاکید کردند.

یکی از کشیشان کلیسای عراق که بخاطر حملات داعش خانه و کلیسای خود را از دست داده بود، ضمن تأکید بر شرارت اسلامگرایان دولت اسلامی (داعش) خاطر نشان کرد که تنها دستاورد این حملات اسلامیون علیه مسیحیان این است که مسیحیان با یکدیگر متحدتر شده و در محبت و ایمان خود تقویت می‌شوند.

یکی دیگر از رهبران کلیسای جفادیده در خاورمیانه (نام محفوظ) درباره خروج مسیحیان از منطقه خاورمیانه که مهد مسیحیت به شمار می‌رود،‌ گفت «مایه افتخار ماست که در چنین برهه‌ای از زمان در خاورمیانه زندگی کنیم و سفیران آسمان در منطقه خود باشیم. خیلی از کشورها سفارت‌های خود را در کشور جنگ زده ما بسته‌اند و سفیران خود را بیرون برده‌اند، اما ما به عنوان سفیران مسیح در کشورمان مانده‌ایم».

سخنرانی ایرانیان مسیحی جفا دیده در کنفرانس واشنگتن

به نمایندگی از مسیحیان جفا دیده ایران نیز،‌ راشین سودمند دختر کشیش شهید زنده یاد «حسین سودمند» نیز سخنانی را ایراد کرد. او که پدرش به دست حکومت جمهوری اسلامی به اعدام محکوم و به دار آویخته شد، گفت که قبر پدرش همچون درختی برای رشد کلیسا در ایران بوده و خواهد بود و کلیسا بخاطر جانفشانی او و مسیحیان دیگر در ایران رشد می‌کند.

یکی از سخنران این کنفرانس «مایک پنس» معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، بود که تأکید کرد اولویت دولت دونالد ترامپ گسترش آزادی مذهب در جهان است،‌ چندین عضو کنگره آمریکا، چندین سناتور آمریکایی از ایالت‌های مختلف،‌ وزیر سابق امنیت داخلی کانادا و یکی از اعضای مجلس اعیان بریتانیا از اهمیت فعالیت‌های سیاسی و فشار بر کشور های جفا کننده مسیحیان سخن به میان آوردند.
عدم پایبندی جمهوری اسلامی به قوانین خود در مورد حقوق اقلیت‌های دینی

به گزارش «محبت نیوز» رهبران مسیحی از فرقه‌های مختلف نیز بر لزوم به رسمیت شناختن جفای غیر انسانی به مسیحیان بسیاری از کشورهای جهان اشاره کردند و در عین حال گفتند که مسیحیان در سراسر دنیا با محبت و بخشش با جفا های خشونت آمیز مقابله می‌کنند.

اسقف «مایکل نظیر علی»، مسئول مرکز آموزش، تحقیق،‌ وکالت و گفتگو در دانشگاه آکسفورد و اسقف کلیسای «راچستر» ضمن سخنان خود از سفرش به ایران برای بازدید از منشور حقوق بشر کوروش یاد کرد و گفت در ایران دولت جمهوری اسلامی حتی به قوانین خود در برابر حقوق اقلیت‌های مذهبی نیز پایبند نیست. وی گفت که در طی سفرش به ایران مسئولین جمهوری اسلامی علاقه‌ای به ادامه راه کوروش کبیر در دفاع از حقوق بشر و آزادی مذهبی نشان ندادند.

در شب پایانی این کنفرانس برای دفاع از مسیحیان جفا دیده، دکتر فرانکلین گراهام که برگزار کننده اصلی این کنفرانس بود گفت که امیدوار است این کنفرانس دل‌های ایمانداران به مسیح را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده باشد تا در هنگام جفا در کنار یکدیگر بایستیم و باعث تقویت یکدیگر باشیم. او همچنین ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس آغازی برای رساندن صدای کلیسای جفا دیده در سراسر جهان و برداشتن گام‌هایی عملی برای حمایت و التیام درد و رنج مسیحیان بخاطر ایمان مسیحی‌شان باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر