حقوق بشر امری ذاتی و مادر زادی است

حقوق بشر امری ذاتی و مادر زادی است

پیش از آنکه انسانها متاًثر از نقش جامعه، مذهب، اقتصاد و دولت در حقوق طبیعی خود محدود شوند، حقوق بشر از بدو تولد با بشر زاده شده است.
قدمت حقوق بشر برابر با عمر انسان است
زیرا که:
انسان در بدو تولد آزاد به دنیا می آید
وی میتواند به بیند،
پس حق دیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند بشنود،
پس حق شنیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند، صحبت کند ،
پس حق آزادی بیان دارد
وی میتواند، رشد کند،
پس حق آزادی، حرکت و رشد دارد
وی میتواند، بیاندیشد،

پس حق آزادی عقیده و وجدان دارد
با توجه به ماده 16 اعلامیه جهانی حقوق بشر  ۱. مردان و زنان بالغ، بدون هیچ گونه محدودیتی به حیث نژاد، ملیت، یا دین حق دارند که با یکدیگر زناشویی کنند و خانواده ای بنیان نهند. همه سزاوار و محق به داشتن حقوقی برابر در زمان عقد زناشویی، در طول زمان زندگی مشترک و هنگام فسخ آن هستند.
۲. عقد ازدواج نمیبایست صورت بندد مگر تنها با آزادی و رضایت کامل همسران که خواهان ازدواجند.
۳. خانواده یک واحد گروهی طبیعی و زیربنایی برای جامعه است و سزاوار است تا به وسیله ی جامعه و «حکومت» نگاهداری شود. به قوانین
سن ازدواج: ماده 1041قانون مدنی : عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن 13 سال تمام شمسی و پسر قبل از رسیدن به سن 15 سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت مصلحت با تشخیص دادگاه صالح.
اجازه ازدواج برای دختران و زنان: ماده 1043 قانون مدنی: نکاح دختر باکره اگر چه به سن بلوغ رسیده باشد موقوف به اجازه پدر یا جد پدری او است و هرگاه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه کند اجازه او ساقط و در این صورت دختر می تواند با معرفی کامل مردی که می خواهد با او ازدواج نماید و شرایط نکاح و مهری که بین آنها قرار داده شده پس از اخذ اجازه دادگاه مدنی خاص به دفتر ازدواج مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام نماید.
ماده1044قانون مدنی: در صورتی که پدر یا جد پدری در محل حاضر نباشند و استیذان از آنها نیز عادتاً غیر ممکن بوده و دختر نیز احتیاج به ازدواح داشته باشد، وی می تواند اقدام به ازدواج نماید.
تبصره: ثبت این ازدواج در دفتر خانه منوط به احراز موارد فوق در دادگاه مدنی خاص می باشد.
ماده 1060 قانون مدني: ازدواج زن ايراني با تبعه خارجه درمواردي هم كه مانع قانوني ندارد موكول به اجازه خصوص از طرف دولت است.
مهریه: ماده1082: به مجرّد عقد زن مالک مهر می شود و می تواند هر نوع تصرّفی که بخواهد در آن بنماید
بهترین تصمیمی که بشر تا کنون برای خودش گرفته 30 ماده منشور حقوق بشر است

ایرانیان ، فارسی زبانان محترم :
شما با آشنائی و مطالعه اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های ان میتوانید نسبت به حقوق انسانی و ذاتی خود و دیگران به خصوص درباره وضعیت زنان ایران شناخت بیشتر و کاملتری بدست بیاورید. به همین منظور میتوانید، برای شناخت و آشنائی بیشتر با وضعیت و عدم برابری  آن ضمن بازدید از وبلاگ زن و آزادگی www.zanoazadegy.blogspot. deهمه روزه با تلفن  015213262678 یا با  ایمیل اینجانب   imanianniloufar@gmail.com با من تماس بگیرید.
یا اینکه در اخرین یکشنبه هر ماه از ساعت 16 الی 18 در منزل اینجانب در ادرس   Friedrichstr 25 Dessau-Roßlau 06844 میتوانید برای اطلاعات بیشتر و بررسی قوانین نا برابر زنان و وضعیت نقض حقوق زنان در ایران  گرد هم بآییم.
نیلوفر ایمانیان
اکتبر 2017

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر