دعوت اتحادیه اروپا از «جواد ظریف» در پی نگرانی‌های حقوق بشری در ایران

احتمال می‌رود علاوه بر درخواست توضیحات از جواد ظریف، کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران نیز محور گفتگوهای وزیر خارجه ایران با همتایان خود در اتحادیه اروپا باشد.


به گزارش«محبت نیوز» اتحادیه اروپا قصد دارد از محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای گفتگو درباره اعتراضات ۱۰ روز گذشته ایران دعوت کند.
این خبر روز یکشنبه توسط زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان اعلام شد. اگرچه زیگمار گابریل جزئیات بیشتری را دربارۀ برنامۀ این دعوت ارائه نداده است اما احتمال می‌رود علاوه بر درخواست توضیحات از ظریف، کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران نیز محور گفتگوهای وزیر خارجه ایران با همتایان خود در اتحادیه اروپا باشد.
در سالهای گذشته اتحادیه اروپا بارها درباره وضعیت حقوق بشر در ایران بویژه در موضوعاتی همچون مجازاتهای اعدام و سنگسار، اعمال محدودیتهای شدید دولت ایران برای آزادی‌های بنیادین از جمله آزادی بیان و عقیده و مذهب، اعمال تبعیض‌های جنسی و قومی و مذهبی در این کشور، اعمال قوانین ناقض حقوق زنان، اعدام نوجوانان، رویه‌های ناقص قضایی، شمار قابل توجه زندانیان سیاسی و عقیدتی و اصحاب رسانه ابراز نگرانی کرده است و بر این اساس از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون دست کم ۱۴ قطعنامه از سوی این اتحادیه علیه ایران در موضوعات حقوق بشری صادر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر