عاصمه جهانگیر: حکومت ایران با ایجاد رعب و وحشت نمی تواند دوام بیاورد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران گفته است حکومت این کشور در نهایت مجبور خواهد بود با مردم خود به سازش برسد و اوضاع در شکل فعلی دوام نخواهد داشت.



به گزارش«محبت نیوز» عاصمه جهانگیر درحالی اظهار نظر می کند که نگرانی های زیادی در مورد وضعیت بازداشتی ها پس از اعتراضات اخیر ایران وجود دارد.
به نقل از بی بی سی، جهانگیر گفت: “پیشتر هم در بسیاری از گزارش هایم گفته ام که شکنجه در بازداشتگاه ها و زندان های ایران بسیار شایع است. دیگر اینکه ما گزارش هایی دریافت کرده ایم مبنی بر بازداشت به اصطلاح بازدارنده شماری از دانشجویان. این نوع بازداشت ها را کاملن محکوم می کنم. کاملن غیرقابل تصور و خلاف موازین بین الملل است که افرادی را به ظن اینکه شاید به طرفداری از خواسته هایشان چیزی بگویند بازداشت کنند.”
او گفت نگرانی اش را با مقام های ایرانی در میان گذاشته است: “در گفتگو با مقام های ایرانی در ژنو و دولت ایران حتی الامکان تلاش کردم آنها را قانع کنم که زندانی عقیدتی و سیاسی، کنشگران حقوق بشر و همه آنهایی که به دلیل دفاع از حقوق خودشان یا دیگران زندانی شده اند باید آزاد شوند. و حالا تعداد آنها بیشتر هم شده.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر