متهم به قتل سه مامور در درگیری خیابان پاسداران از خود دفاع کرد

در اولین جلسه رسیدگی به پرونده درگیری‌های خیابان پاسداران و کشته شدن سه مأمور نیروی انتظامی که در دادگاه کیفری تهران به صورت علنی برگزار شد، متهم قتل عمد را رد کرده است.
کم‌تر از یک ماه پیش در جریان درگیری میان دراویش گنابادی و نیروی انتظامی در محدوده خیابان پاسداران تهران سه مامور پلیس کشته شدند. 
در شب درگیری در ۳۰ بهمن ماه، یک اتوبوس به صف مأموران امنیتی حمله کرد. 
در جلسه دادگاه گفته شد که محمد علی بایرامی ۲۳ ساله، رضا امامی ۲۱ ساله و رضا مرادی ۱۹ ساله سه ماموری بودند که در حمله با اتوبوس کشته شدند.
محمد ثلاث، ۵۰ ساله، در این جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت که از روی خشم دست به حمله زده است. 
به گزارش خبرگزاری ایلنا او گفت: "نیروی انتظامی موظف است نظم را برقرار کند نه اینکه با چماق مردم را بزند. ۱۷ جای شکسته روی سر من وجود دارد آنها اول چندین ضربه به من وارد کردند و باعث عصبانیت من شدند."
به گزارش ایلنا اردشیر سبحانی نماینده حقوقی نیروی انتظامی تهران بزرگ در این جلسه گفت که دراویش از این متهم "تبری جسته اند" و شخصیت اجتماعی متهم را زیر سوال برد. 
او از جمله به دو طلاق از سوی متهم اشاره کرد و گفت مدتی در اتوبوس زندگی می کرده است.
آقای سبحانی خواستار مجازات اعدام برای متهم شد.
به گزارش ایلنا محمد ثلاث در اظهاراتش در دادگاه با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد و گفت: "بنده چند وقتی بود که در گروه دراویش بودم ولی درویش نیستم و اگرچه دراویش من را قبول ندارند اما من آنها را دوست دارم. دراویش معتقدند زندگی جز صلح و دوستی و صفا چیزی نیست. من به اینها اعتقاد دارم البته در آن لحظه به علت عصبانیت برخلاف آن عمل کردم."
او گفت که راننده اتوبوس است و توضیح داد که به علت شکستگی دست 10 ماه بیکار بوده و مجبور به ترک خانه اش شده و ۱۵ روز قبل از حادثه را در اتوبوسی که در خیابان گلستان هفتم پارک بود زندگی می کرد.
قاضی کشکولی او را به قتل عمد متهم کرد اما آقای ثلاث این اتهام را نپذیرفت.
او گفت: "نیروی انتظامی موظف است نظم را برقرار کند نه اینکه با چماق مردم را بزند. ۱۷ جای شکسته روی سر من وجود دارد آنها اول چندین ضربه به من وارد کردند و باعث عصبانیت من شدند."
او در مورد رویدادهای پیش از زیر گرفتن ماموران گفت: "شب پیش از حادثه یکی از برادران ایمانی‌ام به نام نعمت الله ریاحی با من بود اما صبح فردا او را به اتهام دزدی خودروی پراید دستگیر کردند. چگونه ممکن است شخصی که سه هکتار باغ دارد، خودرو بدزدد.
او همچنین گفت که یکی از دلایل عصبانیت او این بود که "دادستان شعبه سوم حکم جلب بزرگ دراویش یعنی نورعلی تابنده را صادر کرده بود و قصد داشتند او را بازداشت کنند".
متهم گفت که صاحب اتوبوس را نمی شناخت: "من راننده اتوبوس بودم و مالک را نمی‌شناسم. آن اتوبوس در محل پارک بود. در شب حادثه هم سوئیچ روی اتوبوس قرار داده شده بود اما من از کسی اجازه‌ای برای این کار نگرفتم."
در این جلسه اولیای دم سه مقتول که از مأموران و سربازان نیروی انتظامی بودند، خواستار قصاص شده‌اند.
قرار است ادامه دادگاه فردا برگزار و حکم قاضی تا یک هفته آینده اعلام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر