سهم بانوان از عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها مطلوب نیست

مهر

مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل گفت: با وجود کسب سهمیه مطلوب از آموزش عالی، همچنان بانوان سهم مقبولی از عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ندارند.به گزارش خبرنگار مهر، فریبا محمد لو ظهر سه‌شنبه در اولین جشنواره تجلیل از بانوان پژوهشگر و فناور برگزیده استان اردبیل تصریح کرد:ترکیب جنسیتی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها سهم مناسبی برای بانوان را گویا نیست و لازم است در سیاست‌گذاری‌ها به این مطالبه بانوان توجه شود.


وی افزود: از سویی با وجود اینکه بعد از انقلاب حضور دختران در دانشگاه‌ها روند افزایشی به خود گرفته اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز شاهد شکاف‌های جنسیتی هستیم.
مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل متذکر شد: این سهم نابرابر در وضعیتی است که در سال ۵۷ سهم دختران از ورودی دانشگاه‌ها ۶۹ درصد بود اما در سال ۸۶ به ۵۳ درصد رسید و مجدداً در دهه ۹۰ با تغییر سیاست‌ها به نفع مردان، سهم مردان به ۵۳ درصد افزایش یافت.
به گفته محمد لو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد چشمگیری در شاخص‌های آموزش زنان را شاهد هستیم اما انتظار می‌رود برخی شکاف‌ها نیز مرتفع شود.
وی تأکید کرد: هر کجا به زنان فرصتی داده شده خوش درخشیده‌اند و نمی‌توان نقش زنان در توسعه کشور طی چهار دهه پیروزی انقلاب را کتمان کرد.
مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل تأکید کرد: چه در دهه اول انقلاب جهت تثبیت آرمان‌های انقلاب و چه در دهه دوم در بخش سازندگی، در دهه سوم با حضور پرشور در دانشگاه‌ها و در دهه چهارم نیز با حضور در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش بانوان قابل توجه است.
محمد لو همچنین به اهداف برگزاری جشنواره تجلیل از بانوان پژوهشگر اشاره و تأکید کرد: این جشنواره با هدف فعال‌سازی بانوان فرهیخته و فناور برگزار شده است.
وی افزود: با فعال‌سازی دبیرخانه این جشنواره در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از سال آینده به صورت مداوم این جشنواره برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر