پوریا رمضانیان، دانشجوی بازداشت شده در اعتراضات دی‌ماه آزاد شد

پوریا رمضانیان باجگیران دانشجوی ارشد نوازندگی جهانی دانشگاه هنر تهران که در اعتراضات اخیر مورخ ۱۱ دی‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تکمیل مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شده بود، شب گذشته با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پوریا  پوریا رمضانیان باجگیران، دانشجوی ارشد نوازندگی جهانی دانشگاه هنر تهران که در تاریخ ۱۱ دی‌ماه بازداشت شده بود، شب گذشته ۲۱ اسفند ماه با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

پوریا رمضانیان باجگیران در اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات دی‌ماه” مورخ ۱۱ دی‌ماه سال جاری توسط نیرو های امنیتی بازداشت و پس از تکمیل مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شده بود.

از اتهامات مطروحه علیه این دانشجو و میزان قرار وثیقه که تودیع آن موجب آزادی موقت این شهروند شده است کماکان اطلاعی در دست نیست.
در خصوص دانشجویان بازداشتی پیش‌تر  آقای رحمانی فضلی، وزیر کشور در گفتگو با خیرگزاری فارس ادعا کرده بود “با توجه به گزارشهایی که از شهرستان ها و استانها به ما رسیده در حال حاضر دانشجوی بازداشتی مربوط به وقایع اخیر نداریم”.
در اعتراضات اخیر که بعضا با عنوان «اعتراضات دیماه» از آن یاد میشود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.
طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته شدند، بر اساس اعلام منابع رسمی اعتراضات در بیش از ۸۰ شهر برگزار شد، حدود پنج هزار نفر نیز بازداشت شدند.
برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتیها اطلاع دقیقی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر