استان کرمانشاه؛ صدور کیفرخواست برای ۴۳ تن از معترضان در دیماه سال گذشته

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت که قرار نهایی و کیفرخواست برای ۴۳ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دی‌ماه سال گذشته صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. آقای صادقی گفته است “تاثیرپذیری افراد بازداشت شده به حسب شرایط سنی از فضای مجازی زیاد بوده است”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه به اعتراضات دی‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت “حوادث تلخی بود که خسارت‌هایی برای جامعه بر جای گذاشت”.
وی در ادامه گفت: گفت: “بخشی از نارضایتی‌ها در بستر عدم تحقق خواسته‌های مردم در حوزه اقتصادی بود، اما به سرعت به سمت رفتار‌های ساختارشکنانه هدایت شد، لیکن با اهتمام دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی به خوبی مدیریت گردید”.
محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه به اعتراضات دی‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: “حوادث تلخی بود که خسارت‌هایی برای جامعه بر جای گذاشت”.

آقای صادقی گفت: “قرار نهایی برای ۴۳ نفر از عاملان این اعتراضات خیابانی صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است”.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به تاکیدات آیت‌الله خامنه‌ای و روسای قوای سه گانه مبنی بر تلاش در راستای تحقق خواسته‌های مردم توسط مسئولان اشاره کرد و گفت: ناکافی بودن تلاش‌ها نباید دستاویزی شود تا عده‌ای با ایجاد اغتشاش و آشوب امنیت جامعه را خدشه دار کنند.
وی افزود: “تاثیر پذیری این افراد به حسب شرایط سنی از فضای مجازی زیاد بوده است و ویژگی شاخص آن‌ها رفتار هیجانی و احساسی به جای کنش منطقی است”.
لازم به یادآوری است که هشت تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در تبریز، طی دو پرونده جداگانه توسط شعب ۱۰۳ دادگاه کیفری تبریز و شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به حبس‌های تعلیقی و تعزیری محکوم شدند. از میان بازداشت شدگان یک خانم بابت “ظاهر شدن در انظار عمومی بدون داشتن حجاب شرعی از طریق برداشتن روسری خود در خیابان” محکوم شده است.
در اعتراضات اخیر که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی‌ماه» از آن یاد می‌شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود پنج هزار نفر نیز بازداشت شدند.
رحمانی فضلی، وزیر کشور در گفتگوی تازه خود اذعان کرد: “اعتراض های دی‌ماه در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.
برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.
آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر تسری یافت. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند. هرانا 28 مارس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر