خلق و خوی ما ایرانیان ؛ به بهانه تلفظ اشتباه موزه لوور در مجلس

این نماینده اما به صورتی عجیب ، گویا هرگز نام مهم ترین و مشهورترین موزه جهان را نشنیده بود و اشتباه در تلفظ لوور و تلاش برای تصحیح تلفظ و تکرار تلفظ های اشتباه ، دستمایه خنده در صحن مجلس و بلافاصله در فضای رسانه ای ، مجازی و شبکه های اجتماعی شد.

جمهوریت؛
خلق و خوی ما ایرانیان ؛ به بهانه تلفظ اشتباه موزه لوور در مجلس

جمهوریت - زیبا کوهستانی : ظهر چهارشنبه و بعد از پایان 3 استیضاح ناکام ، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس به روال معمول ، تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی را در صحن علنی قرائت کرد.
یکی از تذکرات ، اعتراض جمعی از نمایندگان به جمع آوری نقشه های خلیج فارس از موزه لوور پاریس در فرانسه بود. 
نماینده اسدآباد اما به صورتی عجیب ، گویا هرگز نام مهم ترین و مشهورترین موزه جهان را نشنیده بود و اشتباه در تلفظ لوور و تلاش برای تصحیح تلفظ و تکرار تلفظ های اشتباه ، دستمایه خنده در صحن مجلس و بلافاصله در فضای رسانه ای ، مجازی و شبکه های اجتماعی شد.
به سرعت فیلم این اشتباه دست به دست شد و سرعت عمل در ساخت صدها جوک ، شوخی ، طنز و دابسمش موجب شد تا ساعتی بعد اغلب کسانی که گوشی هوشمند دارند این فیلم را دیده باشند.
فارغ از اینکه عجیب است که نماینده ای که پزشک است و حداقل دو دوره در مجلس حضور داشته و نایب رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه است، نام لوور را نشنیده باشد اما این اندازه از طنازی در خلق و خوی ما ایرانیان قابل توجه و تحلیل است.
پیش از این تلفظ اشتباه کلمه « ددمنشانه » توسط آیت الله جنتی امام جمعه سابق تهران ، 
و یا اشتباهات و گاه پاسخ های ساده و صادقانه مردم به سوالات خبرنگاران صداوسیما در اینترنت و شبکه های موبایلی سوژه جذاب کلیپ های فضای مجازی شده بود.
اصولا از شروع عصر وایبر و بعد تلگرام ، واتس اپ ، توییتر و ... هر هفته برخی سوژه ها ترند می شود وبه همان نسبت که با سرعت می آیند ، رنگ می بازند.
اما آنچه می ماند،  گاه ؛ آبروهای ریخته شده ، شخصیت های تمسخر شده و لگد مال شده است و این سوال که این با همه انرژی برای ساختن تندیس های تمسخر آمیز از یکدیگر قرار است به کجا برسیم؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر