ده‌ها فعال و چهره فرهنگی و اجتماعی خواستار روشن‌شدن وضعیت فعالان بازداشت‌شده محیط زیست شدند



دست‌کم ۷۰۰ فعال محیط‌زیست، استاد دانشگاه، هنرمند و نهاد محیط زیستی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهوری، از وضعیت فعالان محیط‌زیستی بازداشت‌شده، انتقاد کرده و خواستار تسریع در روند دادرسی آنان شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این نامه تاکید شده تاکنون پاسخ شفافی درباره اتهامات، وضعیت و محل نگهداری این کارشناسان حیات‌وحش و فعالان محیط زیست ایران،‌ به خانواده‌های آنها ارائه نشده است.

در این نامه همچنین گفته شده پس از دست‌کم ۹۰ روز بازداشت، برخی از بازداشت‌شدگان حداقل یک‌بار با خانواده خود ملاقات یا تماس کوتاه تلفنی داشته‌اند، اما برخی دیگر تماسی با خانواده نداشته‌اند و هیچ‌کدام دسترسی به وکیل ندارند.

دست‌کم ۱۳ فعال محیط زیست و حیات‌وحش ایران از ابتدای بهمن‌ماه گذشته به اتهام مرتبط‌بودن با یک پرونده جاسوسی در بازداشت به سر می‌برند. کاووس سیدامامی یکی از این بازداشت‌شدگان در زندان درگذشت و مسئولان دلیلش را خودکشی اعلام کردند.

حسن روحانی، کمی پس از بازداشت این فعالان محیط زیست، با تشکیل یک کمیته چهار نفره خواستار تحقیق در مورد این پرونده شد. امضاکنندگان این نامه از رئیس‌جمهوری خواسته‌اند نتیجه تحقیقات این کمیته را مطرح کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر