زینب جلالیان در پی تداوم اعتصاب دارو در وضعیت وخیمی به سر می‌برد

وضعیت یک زندانی کُرد محبوس در زندان خوی در پی اعتصاب دارو و عدم رسیدگی پزشکی وخیم است.
براساس گزارش  آژانس خبررسانی کُردپا، زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان خوی که وارد یازدهمین سال حبس خود شده، به دلیل بیش از یکسال اعتصاب دارو و عدم رسیدگی پزشکی در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

به گفته یک منبع آگاه، طی چند سال اخیر، مسئولان زندان بطور مداوم با معالجه پزشکی این زندانی سیاسی کُرد در خارج از زندان مخالفت کرده‌اند.
این منبع آگاه افزود: علیرغم توصیه‌های خانواده این زندانی سیاسی کُرد برای پایان دادن به اعتصابش، زینب همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: این زندانی سیاسی کُرد به شدت بیمار و به مراقبت‌های پزشکی تخصصی در خارج از زندان نیاز دارد.
پیشتر، زینب جلالیان در زندان کرمانشاه دچار بیماری “ناخنک” گردیده و این بیماری سبب تاری دید وی شده است که تاکنون نیز اقدامی جهت معالجه پزشکی وی صورت نگرفته است.
شهریورماه سال ٩٦، سازمان عفو بین‌الملل عدم دسترسی زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد به مراقبت‌های پزشکی را مصداق “شکنجه” دانست.این سازمان حقوق‌ بشری، امتناع از درمان زینب جلالیان را مجازات مضاعف و اخذ “اعترافات اجباری” از او اعلام کرد.
زینب جلالیان اهل شهرستان ماکو است و در اسفندماه سال ٨٦ و در شهر کرمانشاه بازداشت شد. دستگاه قضایی ایران او را به اتهام “محاربه” و عضویت در یکی از احزاب کُردی از سوی دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم کرد.کردپا 18 فروردین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر