چگونه یک متخلف دم از مبارزه با فساد می‌زند؟ + سند

چگونه یک متخلف دم از مبارزه با فساد می‌زند؟ + سند
یک نماینده مجلس درحالی دم از مبارزه با فساد از بیت رهبری شروع شود که بنا به اسناد منتشر شده خود دارای تخلفات مختلفی است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ روزی نیست که خبری از فساد در کشور از ردهای مختلف مدیریتی تا کارمندان در رسانه‌ها منتشر نشود. احمد توکلی نماینده سابق تهران در مصاحبه‌های خود هرباره تائید می‌کند که هیچ چیزی نمی‌توان نظام جمهوری اسلامی را شکست دهد جز فساد.
فساد به انحراف معنوی یا اخلاقی از یک ایده‌آل گفته می‌شود. فساد شامل اعمال متعددی ازجمله رشوه و اختلاس است. فساد دولتی یا سیاسی زمانی اتفاق می‌افتد که یک مسئول یا کارمند دولتی از ظرفیت‌های رسمی برای مقاصد شخصی بهره‌گیری کند.
رهبر انقلاب در سخنرانی خود در مشهد در سال جدید در خصوص فساد فرمودند: یکی از مشکلات ما، عدم مبارزه‌ی جدّی با فساد است. من اینجا عرض بکنم که امروز مسئله‌ی فساد در کشور یعنی شهرتِ فساد و مُفسد در کشور، به یک مسئله‌ی خیلی رایجی درآمده؛ نه، این خبرها نیست. البتّه فساد کمش هم بد است، کمش هم مضر است؛ امّا اینکه بعضی تبلیغ میک‌نند که «حالا همه‌جا را فساد گرفته»، نخیر، به‌هیچ‌وجه این‌جوری نیست. آدم‌های صالح، آدمهای مؤمن، آدمهای درستکار، آدمهای پاک‌دست در مجموعه‌ی مدیریّتهای کشور کم نیستند، زیادند؛ اکثر آنها هستند؛ حالا یک تعدادی هم البتّه فاسدند. البتّه با این فاسدها باید مبارزه‌ی جدّی کرد، باید مبارزه‌ی پیگیر کرد؛ اینکه ما بگوییم، یک سروصدایی راه بیفتد و بعد از چند وقتی هم خاموش بشود، این آن کاری نیست که برای کشور، در نهایت مفید باشد. پس یکی از مشکلات، عدم مبارزه‌ی جدّی با فساد است.
رهبر انقلاب بارها به مبارزه با فساد و برخود جدی با آن تاکید داشتند اما به گفته سخنگویی قوه قضائیه دولت اهتمامی در مبارزه با فساد ندارد؛ عدم همکاری دولت با قوه قضائیه در حقوق‌های نجومی می‌تواند نمونه بارز در این مورد باشد.
مجلس به عنوان رکن اصلی نظام باید در مبارزه با فساد و مفسدین پیش قدم باشد. نمایندگان زمانی که با آن جنب و جوش در انتخابات مجلس حضور پیدا می‌کنند باید تمام شرایط اعم از حقوق، مزایا، فعالیت شبانه روزی، بی خوابی و غیره را بپذیرند و در غیر این صورت نباید پا در بهارستان بگذارند اما متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس را اشتباه گرفتند و تهدید کردند اگر حقوق نمایندگان افزایش پیدا نکند فساد انجام می‌دهد.

 * حقوق‌ مان زیاد نشود فاسد می شویم
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده حوزه انتخابیه رشت و عضو فراکسیون امید مجلس در واکنش به افزایش پیدا نکردن حقوق نمایندگان در اظهاراتی می‌گوید: والله این حقوق فاجعه است برای نمایندگان و الان باید پرسید چرا نمایندگان از مجلس حقوق نمی‌گیرند و از محل کار قبلی شان حقوق می‌گیرند؟ کاملا واضح است، چون حقوق جایی مانند دانشگاه بیشتر از حقوق مجلس است. به هر حال اگر ما می‌گوییم باید مراقب فساد باشیم از سوی دیگر باید یک مدیر را تامین کنیم که به سمت رانت نرود.»
وی اذعان دارد: اگر حقوق‌‌مان زیاد نشود فاسد می‌شویم.

* از دفتر مقام معظم رهبری شروع کنید
وی چند روز پیش در گفت‌وگو با رویداد24 اعلام کرد: «چه خوب است که مبارزه با فساد از دفتر خود رهبری شروع شود و من فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیافتد و سپس در قوه قضاییه با فساد مبارزه شود و پس از آن قوه مجریه به پالایش فساد در درون خود بپردازد حداقل دستاوردی که از آن حاصل می‌شود "اعتمادسازی" در جامعه است. ضمناً باید توجه داشت که مبارزه با فساد فقط مالی نیست و من فساد اخلاقی را کمتر از فساد مالی نمی‌دانم.»
هیچ کس در این مورد که باید با فساد مبارزه کرد اختلاف نظر ندارد، بارها رهبر انقلاب فرمودند که بیت بنده هم باید مورد بازررسی قرار بگیرد که نشان از شفافیت رهبر انقلاب می‌دهد در حالی نه دولت و نه مجلس هیچ کدام به صراحت چنین صحبتی را نکردند. قانون شفافیت اموال غیر مشروع مدیران که تنها می‌تواند قسمتی از فساد در بین مدیران فاسد را روشن کند با سر و صدای نمایندگان مجلس و دولت مواجه شد.

* غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی کیست؟
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده حوزه انتخابیه رشت در مجلس شورای اسلامی است که از دوره نهم به عضویت مجلس درآمده است. وی جانباز ۷۰ درصد جنگ ایران و عراق در شلمچه است، او همچنین در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان است.
در تمامی دوران چهار ساله نمایندگی‌اش در مجلس نهم در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عضویت داشت. در سال اول از مجلس دهم نیز به عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درآمد؛ ولی در سال دوم از مجلس دهم به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس پیوست.
در انتخابات سال ۱۳۹۴  صلاحیت وی در ابتدا مورد تأیید هیئت‌های نظارت اولیهٔ شورای نگهبان قرار نگرفت. اما بعد از اعتراض صلاحیت او  مورد تأیید قرار گرفت.
وی همچنین در اردیبهشت ۱۳۹۶، طی حکمی از سوی محمد شریعتمداری، بعنوان رئیس ستادهای مردمی دکتر حسن روحانی در استان گیلان منصوب شد. مسئولان وزارت علوم در دولت دهم به افشای بورسیه غیر قانونی جعفر دولت آبادی پرداخت همچنین در ۱۱ دی ۱۳۹۴، یعنی در میانه کار دولت یازدهم، رضا جمشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان طی یک نامه رسمی، به قانون‌گریزی جعفرزاده اعتراض کرد. رضا جمشیدی در این نامه ضمن اشاره به قبولی و ادامه تحصیل جعفرزاده در مقطع دکترا، بدون شرکت در آزمون و بدون شرکت در مصاحبه، از یک سو و از سوی دیگر به انتقال غیرقانونی او از دانشگاه گیلان به دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر اعتراض کرد. جمشیدی در این نامه همچنین نوشت: فشار به دانشکده و گروه عمران برای موافقت صوری با انتقال آقای جعفرزاده به هیچ عنوان با اصول تدبیر و امید هم‌خوانی ندارد.


جعفرزاده ایمن‌آبادی مسئولیت‌های مختلفی همچون رئیس سازمان بنیادشهید و امور ایثارگران گیلان، نائب رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان گیلان، مدیر کل امور جانبازان استان گیلان، رئیس هیئت مدیره مجتمع اماکن تفریحی‌، فرهنگی گیلان، مشاور معاون رئیس جمهور در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیریت شعب موسسه قرض الحسنه شاهد و ایثار گیلان، مدیر کل امور جانبازان شمالغرب تهران و رئیس مرکز پشتیبانی امور جانبازان کشور در کارنامه خود دارد.
در زیر نیز تصویری از نامه‌ای را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد جعفر ایمن آبادی بدون داشتن صلاحیت به تحصیل در دانشگاه پرداخته، هم اکنون ایشان به تدریس در یکی از دانشگاه‌های مهم کشور می‌‎پردازد. دانشگاه که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های علمی کشور است به این سادگی دستخوش این افراد قرار می‌گیرد.

۲۱ شهریور سال گذشته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتشار تصاویری از جشن تولد در اینستاگرام خود نوشت: جشن تولد دوسالگی صفحه رسمی اینستاگرام را تبریک عرض می‌کنم.

* مجلس امید هیچ کاری برای مردم نکرد
این حرکت انتقادهای زیادی از سوی کاربران داشت به عنوان مثال یکی از کاربران تلگرام نوشت؛ کسی می‌داند معنای این «حرکات» چیست؟ کسی می‌داند چرا نماینده مجلس شورای «اسلامی» باید «جشن فالوئر اینستاگرام» برگزار کند؟ اصلا ایشان می‌داند «نماینده مردم» یعنی چه؟ توجیه هست که فرق‌اش با «آرایشگر» و «مزون‌دار» و «برگزار کننده مراسم عقد و عروسی» که از طریق ایسنتاگرام جلب مشتری می‌کنند، چیست؟
دقیقا می‌خواهم بدانم خوشحالی «برادر متعهد»مان، جناب آقای «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» از داشتن «۱۸۴۰۰» یا به نوشته روی کیک‌شان «۱۸٫۴k» فالوئر اینستاگرام بابت چیست؟
ایشان نماینده مجلس شده‌اند که «فالوئر اینستاگرام» جمع کنند؟ آنهم «۱۸٫۴k»؟ که چه بشود؟ که با آن چه کار کنند؟ که مثلا «لایک خور»شان بالا برود؟ گیریم برود، بعدش چه می‌شود؟
او در قسمتی از مطلب خود گفت: ای برما که یک هفته بعد از آن عکس‌ها، تنها پاسخی که به سوال «پس خروجی اینهمه تولید فرهنگی فاخر در سینما و سریال و تئاتر و نشریات رنگارنگ و …، چرا چیزی جز برگزاری مدفوع پارتی بر روی مبل استیل طلایی نبوده است» این بود: «جشن دوسالگی اینستاگرام»ِ نماینده مجلس!
این‌ها تنها توهین مجلس امید به مردم نیست، سلفی، سفره انقلاب، ژن خوب و غیره از دیگر توهین‌های است که لیست نمایندگان امید به مردم دادند.
یکی دیگر از کاربران در دیگاه خود این چینین نوشت: اجازه دهید اینطور بپرسم: شما چه تصویری از «مجلس امید» در ذهن دارید؟ تصاویری که در ذهن من مانده اینهاست: نطق «دختر صفدر» درباره سهم خودش، پدر و همسرش از «سفره انقلاب» ثبت نام شجاعانه رئیس فراکسیون امید در لیست ناطقان میان دستور. دفاع «پدرِ پسرِ ژن خوب» از «پسرِ پدرِ ژن خوب» پشتک وارو و زدنِ فن «آفتاب‌مهتاب» برای گرفتن «عکس سلفی» با یک مقام غربی. دفاع نایب رئیس «آقازاده» از «استعداد آقازادگان» و گل سرسبدشان: «جشن فالوئر» غلامعلی جان.

نگاهی به عملکرد مجلس امید نشان می‌دهد که اعضای آن تاکنون هیچ مصوبه یا قانونی در جهت «بهبود وضعیت محرومان سیاسی و اقتصادی»، «کاهش فقر و اختلاف بی‌سابقه طبقاتی» و «افزایش آزادی‌های مدنی و سیاسی» به تصویب نرساندند.


*توصیه امام(ره) به نمایندگان
در اینجا جا دارد تا این سخن امام خمینی(ره) را در مورد مجلس تکرار کنیم، ایشان می‌فرمایند: طرح‌ها و پیشنهادهایى که مربوط به عمران و رفاه حال ملت خصوصاً مستضعفین است انقلابى و با سرعت تصویب کنید، و از نکته سنجی‌ها و تغییر عبارات غیر لازم که موجب تعویق امر است اجتناب کنید، و از وزارتخانه‌ها و مأموران اجرا بخواهید که از کاغذ بازی‌ها و غلط کاری‌هاى زمان طاغوت اجتناب کنند و رفاه ملت مظلوم و عقب افتادگی‌هاى آن‌ها را به طور ضربتى تحصیل و ترمیم کنند. (صحیفه امام ، ج ۱۲، ص: ۳۶۴)
در اینجا به نکته می‌پردازیم که می‌تواند گوش‌زدی به نمایندگان مجلس باشد. در زیر سامانه‌ای را می‌بنید که ثروت نمایندگان مجلس آمریکا در آن ثبت می‌شود و شفافانه در اختیار همه قرار می‌گیرد، اما در مجلس برای تصویب طرح اموال نامشروع خود را به آب و آتش می‌زنند تا صورت نگیرد و گیریم که این طرح هم به تصویب برسد، کدام مصوبه به درستی اجرا شده که این دومین آن باشد.
*رشت درحال نابودی
هر سال ده‌ها میلیون گردشگر به شمال کشور می‌روند و استان‌های شمالی هزینه تفریح و خوشی مردم را می‌پردازند اما نه مردم نه مدیریت کشور حاضر نیستند برای حفاظت از طبیعت شمال هزینه کنند. ایرانی‌ها شمال را برای مصرف کردن می‌خواهند، جایی که راحت بروند درختش را قطع کنند، کشاورزی‌اش را نابود کنند، جاده بکشند، تفریحگاه و ویلا بسازند، زباله بریزند، اما هیچ دغدغه‌ای نسبت به آینده‌اش نداشته باشند.
به گفته مسئولان رشت، بخشی از مشکل به قومیت‌گرایی پنهان و سهم پایین استان‌های شمالی در مدیریت کشور برمی‌گردد، نه در دولت و نه در مجلس نمایندگان شمالی قدرت این را ندارند که برای نجات محیط زیست کاری بکنند و متأسفانه بعضی‌ها هم در جهت عکس حرکت می‌کنند و دنبال صنایع آلوده‌سازی مثل پتروشیمی هستند! مشکل عمیق‌تر اما همان بی‌اعتنایی عمومی ایرانی‌ها و اراده محکم‌شان برای مصرف کردن محیط زیست در شمال است.
مشکل اشتغال، فقر، معیشت مردم رشت و همچنین از بین رفتن کشاورزی یکی از مهم‌ترین مناطق کشور نشان از عملکرد ضعیف مسئولان است.
نمایندگان مجلس به جای پیشنهاد به بررسی فساد از مراکز مختلف، بهتر است بررسی را از دفتر خود شروع کنند که چطور یک نماینده بعد از ورود به مجلس دارای ماشین آخرین مدل و همچنین منازل هزار متری شمال شهر تهران می‌شوند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر