در وقایعی جداگانه دو شهروند قربانی اسیدپاشی شدند



هرانا

روز گذشته زن جوانی در تبریز توسط همسر خود مورد اسیدپاشی قرار گرفت و دچار ۵۰ درصد سوختگی شد. در خبری دیگر، مرد جوانی که هنگام استراحت مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود بعد از حدود دو ماه جان باخت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرزاد رحمانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: “یک زن ۳۷ ساله ساعت ۹ شب شنبه اول اردیبهشت ۹۷ در میدان فهمیده تبریز توسط همسرش مورد اسیدپاشی قرار گرفت”.
رحمانی افزود: “قسمتی از صورت و بازو‌ی وی ۵۰ درصد دچار آسیب دیدگی و سوختگی شده و خوشبختانه مشکلی در بینایی وی وجود ندارد”.

گفتنی است: “این زن در بیمارستان سینا تبریز بستری شده و با تپش قلب شدید مواجه است”.

با تشکیل پرونده اسیدپاشی بلافاصله دستگیری مرد اسیدپاش در دستور کار قرار گرفت.
اسیدپاشی به مرد جوان در خواب با سرانجامی مرگبار

به گزارش تسنیم، مرد جوانی که هنگام استراحت مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود بعد از حدود دو ماه جان خود را از داد.

چهارم دی سال گذشته بود که مرد سی و پنج ساله‌ای در حالیکه در منزلش در بابل در حال استراحت و خواب بود، مورد اسیدپاشی قرار گرفت.

این مرد برای درمان به بیمارستان ساری منتقل شد اما ۱۴ دی ماه برای ادامه درمان و معالجه به بیمارستان سوانح سوختگی در تهران انتقال یافت تا اینکه حدود دو ماه بعد جان باخت.

پس از مرگ این مرد، مأموران کلانتری ۱۴۵ ونک، بازپرس امور جنایی تهران را در جریان قرار دادند و جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرانجام پس از انجام آزمایشات لازم، با توجه به وقوع حادثه در شهر بابل پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت برای رسیدگی با دستور محسن مدیرروستا بازپرس امور جنایی تهران به دادسرای مربوط به شهر بابل منتقل شد و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

لازم به ذکر است طی هفته گذشته نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه در کشف جرم و تعقیب مجرمان در اسیدپاشی ضعف‌هایی وجود دارد، از تصویب قانون جدیدی برای مقابله با اسیدپاشی خبر داد. فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون زنان مجلس نیز اعلام کرد که لایحه امنیت زنان با قید دو فوریت به منظور ممانعت از اعمال هر گونه خشونت اجتماعی علیه زنان، در دست بررسی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر