تأثیر عجیب گرفتن دست همسر در زایمان

پژوهشگران در دانشگاه کلرادو ایالات متحده ی آمریکا دریافتند که زنان باردار زمانی که همسرانشان در اتاق زایمان باشند و دستهای آنها را با محبت و مهربانی بگیرند درد کمتری را احساس می کنند.
به گزارش روزپلاس؛این پژوهشگران دریافتند که گرفتن دست همسر در هنگام تولد کودک به شکل قابل توجهی احساس درد را در زنان کاهش می دهد. گرفتن دست یک غریبه و یا حضور همسر در اتاق زایمان بدون گرفتن دست او، تأثیر چندانی در کاهش درد زنان باردار ندارد. این پژوهش بین ۲۳ زوج با میانگین سن بین ۲۳ تا ۳۳ سال انجام شد. البته نکته ی جالب توجه درباره ی زنان مذکور این بود که آنها احساسات واقعی داشتند و چه قبل و بعد از ازدواج فضای رمانتیک مستمری را با همسرانشان تجربه کرده اند.
محققان درد در تحقیق اخیرشان دریافته‌اند، هنگامی که زوج‌ها در هنگام درد دست یکدیگر را می‌گیرند، امواج مغزی آنها با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و درد آنها کاهش می‌یابد. ساینس دیلی گزارش داد، محققان دانشگاه "کلرادو بولدر" (Colorado Boulder) در مطالعه ای که به تازگی انجام داده اند دریافتند، هنگامی که یکی از زوجین زمان درد کشیدن شریکش با او همدردی می‌کند، امواج مغزی آن دو با یکدیگر هماهنگ می شود و هرچه آن امواج مغزی بیشتر با هم هماهنگ شوند، درد کمتر و کمتر می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر