محروم نگهداشتن مطلب احمدیان از دریافت خدمات درمانی در زندان سنندج

خبرگزاری هرانا – مطلب احمدیان، زندانی محبوس در زندان سنندج که طی روزهای گذشته برای انجام آزمایش پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود پس از طی مراحل پزشکی مشخص شد که دارای بیماری ارکیتیس است و باید سریعاً مورد عمل جراحی قرار گیرد. علیرغم این موضوع و تاکید پزشکان کماکان از اعزام مجدد وی به بیمارستان و انجام عمل جراحی توسط مسئولین زندان ممانعت به عمل می آید.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مطلب احمدیان، زندانی محبوس در زندان سنندج دوشنبه ۷ خرداد برای انجام آزمایش پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود که پس از انجام آزمایش سونوگرافی مشخص شد که این زندانی به بیماری ارکیتیس (عفونت بیضه) دچار شده است.

نزدیکان آقای احمدیان به هرانا گفتند ” بیضه مطلب بر اثر ضرب و شتمی که قبلاً در اداره اطلاعات متحمل شده ترک خورده و از همان زمان عفونت کرده است.”

پزشک معاینه کننده تاکید کرده است “این عفونت تبدیل به غده شده است و سریعاً باید مورد جراحی قرار گیرد وگرنه احتمال دارد تبدیل به سرطان شود”.

علیرغم شرایط نامناسب و نیاز مبرم به عمل جراحی، گزارش شده است مسئولین زندان کماکان از اعزام مطلب احمدیان به بیمارستان ممانعت به عمل می آورند.

یکی از نزدیکان این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “مطلب احمدیان طی این چند روز برای اعزام به بیمارستان و انجام عمل جراحی به بهداری زندان مراجعه کرده است، اما در جواب دکتر زندان به وی قرص ضد عفونت داد و گفت «با همین مداوا خواهی شد!».

آقای احمدیان، ۳۱ ساله اهل بانه، در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و در پرونده اول خود پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل سلول انفرادی، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان، به ۲۵ سال حبس تعزیری و ۶ سال حبس در تبعید به زندان میناب محکوم شد.

مورخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، این زندانی امنیتی به زندان سقز منتقل شد و پرونده جدیدی علیه اش مفتوح شد که درنهایت از اتهام مطروحه تبرئه و دوباره به زندان سنندج منتقل شد.

یک منبع مطلع در مورد اتهامات مطروحه در پرونده جدید به گزارشگر هرانا گفته بود: “گفته اند اسلحه ای در زندان سقز پیدا شده و یکی از زندانیان در مورد آقای احمدیان اعتراف کرده است. این درحالی است که وی مدت یک سال بود در زندان سنندج نگهداری می‌شد و نمی‌توانسته در مورد چنین اتهامی مشارکت داشته باشد.”

پرونده دیگر آقای احمدیان در رابطه با وقوع یک فقره قتل در حین سرقت از یک طلافروشی تشکیل شده است.

در حالی که این زندانی بعنوان متهم ردیف اول در ارتکاب قتل حین سرقت از یک طلافروشی پیش تر محاکمه و تبرئه شده بود، در همان پرونده این بار با اتهام مشارکت در ارتکاب قتل به عنوان متهم ردیف دوم متهم شده است که پس از گذشت حدود ۷ سال از زمان بازداشت و تشکیل این پرونده، قرار وثیقه ای به ارزش ۵ میلیارد تومان برای وی صادر شد.

وی همچنین در دو پرونده در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ با اتهام تردد غیر مجاز از مرزهای کشور به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

مطلب احمدیان در پرونده‌ای دیگر نیز به اتهام خیانت در امانت به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دیماه سال ۱۳۹۳ اجرا شد.

آقای مطلب احمدیان هم اکنون در زندان سنندج دوره محکومیت خود را سپری می کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر