شش دختر در دزفول به علت کشف حجاب دستگیر شدند

خبرگزاری هرانا – حسن دزفولی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول از بازداشت شش دختر توسط پلیس امنیت اخلاقی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول خبر داد، دزفولی علت این دستگیری را “کشف حجاب و انتشار تصاویر در فضای مجازی” عنوان کرد. پیشتر نیز پنج دختر توسط پلیس امنیت اخلاقی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول بازداشت شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، مورخ ۲ مردادماه ۱۳۹۷، حسن دزفولی روز سه شنبه افزود: “در روزهای گذشته چند نفر در مناطق تفریحی شهرستان دزفول با وضعیتی به دور از شئونات اسلامی اقدام به هنجارشکنی و کشف حجاب کرده و تصاویر و فیلم های خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته بودند که موجب سوء استفاده شبکه های معاند نظام شد”.

وی افزود: “در این خصوص چهار نفر از عوامل کشف حجاب چند شب پیش شناسایی و دستگیر شده و با پیگیری و اشراف اطلاعاتی بامداد امروز نیز ۲ نفر دیگر در اقدام مشترک بسیج و پلیس امنیت اخلاقی شناسایی و دستگیر شدند”.

ستاد امربه معروف و نهی از منکر دزفول طی روزهای گذشته نیز از دستگیری پنج دختر دیگر نیز خبر داده بود.

شهرستان دزفول واقع در جنوب غرب کشور و شمال استان خوزستان است.

دستگیری زنان در رابطه با اعتراض به حجاب اجباری از دسامبر سال گذشته موج فزاینده ای داشته است، سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه‌ی دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفته بود «مقامات ایرانی برای چندین دهه قوانینی برای پوشش اجباری را بر زنان تحمیل و آزادی‌های اولیه‌ی آنها را نقض کرده‌اند و هر کس امتناع کرده است را از دسترسی به فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی محروم کرده‌اند». او افزود «حالا که زنان به شکلی مسالمت‌آمیز به قانون پوشش اعتراض می‌کنند، مقامات با دستگیری‌شان کارنامه‌ی منفی خود را طویل‌تر می‌کنند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر