نقص پرونده؛ محرومیت یک دانشجوی کرد از ادامه تحصیل

خبرگزاری هرانا – یک دانشجوی کرد اهل جوانرود کرمانشاه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد در سایت سازمان سنجش با پیغام «نقص در پرونده» مواجه شده و از ادامه تحصیل محروم شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک دانشجوی کرد اهل جوانرود کرمانشاه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد در سایت سازمان سنجش با پیغام «نقص در پرونده» مواجه شده و از ثبت‌نام در دانشگاه و ادامه تحصیل محروم شد.
هویت این دانشجوی کرد “مسعود کریمی، اهل جوانرود کرمانشاه، با رتبه ۲۰ کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی” توسط هرانا احراز شده است.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “مسعود کریمی دانشجوی کرد اهل جوانرود کرمانشاه‌ با کسب رتبه‌ ٢٠ ارشد علوم سیاسی است. وی یک هفته قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور به دلیل برخی فعالیت‌های دانشجویی به‌ اداره‌ اطلاعات کرمانشاه‌ احضار شده و بعد از بازجویی به‌ ایشان گفته شده که ‌اجازه‌ ادامه‌ تحصیل به‌ او را نمی‌دهند تا عبرت دیگران شوند. هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد با مورد نقص در پرونده‌ روبرو شده و سازمان سنجش کشور هم ابتدا ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند اما با پیگیری‌های مستمر این دانشجو در نهایت می‌گویند که‌ از دانشجویان ستاره‌دار است و نمی‌تواند در دانشگاه ثبت‌نام کند”.

طی سالیان اخیر برخی دانشجویان تحت عناوین مختلفی از جمله “نقص در پرونده” از تحصیل محروم شده‌اند. گزینه نقص در پرونده یک ترفند متداول است که از سال ۱۳۸۵ و عمدتا برای محروم کردن شهروندان بهایی از ادامه تحصیل به کار گرفته شده است.

شهرستان جوانرود از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر