تهران- ایرنا- مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش گفت: به درخواست دفتر امور زنان آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت در حال بررسی «نقش و سیمای مطلوب زن در کتب درسی» است و بر اساس نتیجه این پژوهش، کتاب های درسی تغییر خواهد یافت.
«فرحناز مینایی پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، گفت: برای بهینه و برجسته شدن نقش واقعی زنان و دختران در کتب درسی، دفتر امور زنان به پژوهشکده تعلیم و تربیت سفارش تحقیقی با عنوان «نقش و سیمای مطلوب زن در کتب درسی» داده است تا به صورت کاملا علمی، پژوهشی و مستند از میزان و کم و کیف حضور زنان و دختران در کتاب های درسی آگاهی یابیم.
مینایی پور اظهار داشت: این پژوهش در حال انجام است و نتیجه آن تا 6 ماه دیگر مشخص و اعلام می شود.
وی افزود: بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه این پژوهش، دفتر امور زنان و خانواده آموزش و پرورش، آن را به اداره کل تالیف کتب درسی ارائه می کند تا تغییرات مورد نظر صورت گیرد.
مینایی پور با ابراز رضایت از توجه به نقش زنان و دختران در عکس ها و متون درسی کتب سال های اخیر، گفت: در گفت و گو با مدیرکل تالیف کتب درسی و افرادی که در این حوزه نقش دارند، آنها اعلام کردند که نقش زنان در کتب درسی کاملا دیده شده و این امر با بررسی کتاب ها، مشهود و معلوم است.
مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش تاکید کرد، درصدی از سهم حضور زنان در کتاب های درسی نداریم که باید منتظر نتیجه پژوهش پژوهشکده تعلیم و تربیت باشیم.
وی ادامه داد: نتیجه این تحقیق علمی و پژوهشی، دست ما را در برجسته کردن نقش زنان در کتاب های درسی باز می کند و با استناد به آن، می توانیم خواستار تغییراتی در کتب درسی باشیم. چنانچه براساس نتیجه پژوهشی که نزدیک به دو دهه پیش صورت گرفت، شاهد تغییراتی در کتاب ها بودیم و نقش پذیری زنان در کتب درسی اندکی بهبود یافت.
مینایی پور اظهار داشت: این پژوهش در حال انجام است و نتیجه آن تا 6 ماه دیگر مشخص و اعلام می شود.
وی افزود: بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه این پژوهش، دفتر امور زنان و خانواده آموزش و پرورش، آن را به اداره کل تالیف کتب درسی ارائه می کند تا تغییرات مورد نظر صورت گیرد.
مینایی پور با ابراز رضایت از توجه به نقش زنان و دختران در عکس ها و متون درسی کتب سال های اخیر، گفت: در گفت و گو با مدیرکل تالیف کتب درسی و افرادی که در این حوزه نقش دارند، آنها اعلام کردند که نقش زنان در کتب درسی کاملا دیده شده و این امر با بررسی کتاب ها، مشهود و معلوم است.
مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش تاکید کرد، درصدی از سهم حضور زنان در کتاب های درسی نداریم که باید منتظر نتیجه پژوهش پژوهشکده تعلیم و تربیت باشیم.
وی ادامه داد: نتیجه این تحقیق علمی و پژوهشی، دست ما را در برجسته کردن نقش زنان در کتاب های درسی باز می کند و با استناد به آن، می توانیم خواستار تغییراتی در کتب درسی باشیم. چنانچه براساس نتیجه پژوهشی که نزدیک به دو دهه پیش صورت گرفت، شاهد تغییراتی در کتاب ها بودیم و نقش پذیری زنان در کتب درسی اندکی بهبود یافت.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر