ابراز نگرانی و درخواست آزادی فرهاد میثمی توسط صدها تن از پزشکان و فعالان حوزه نشر

خبرگزاری هرانا – امروز جمعه، جمعی از پزشکان، فعالان حوزه نشر، کتاب‌فروشان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی با نگارش نامه‌ای سرگشاده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین که اکنون در پنجاه و هفتمین روز از اعتصاب غذای خود به سر می‌برد، از مسئولان قضایی خواستار آزادی این فعال مدنی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در بند ۸ زندان اوین از تاریخ ۱۰ مردادماه در اعتراض به بازداشت خود و سلب امکان معرفی وکیل اختیاری دست به اعتصاب غذا زده و اکنون با گذشت ۵۷ روز وضعیت جسمانی وی نگران کننده است.

این فعال مدنی روز چهارشنبه ۴ مهرماه برخلاف با خشونت و برخلاف میلش به بهداری زندان منتقل شد که به گفته برخی افراد نزدیک به این زندانی علت اصلی این انتقال قرنطینه و قطع ارتباط وی با خارج از زندان و عدم اطلاع رسانی است.

پیش از این محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی، دو تن از معلمان محبوس در زندان اوین و هم‌بندان وی با نگارش نامه‌ای سرگشاده از مسئولان قضایی درخواست کرده بودند تا قبل از بروز فاجعه‌ای با اعزام وی به مراکز درمانی موافقت کنند.

در همین راستا بیش از ۱۴۰۰ تن از پزشکان، کتاب‌فروشان، فعالان حوزه نشر و تحصیل‌کردگان دانشگاهی در کشور با نگارش نامه‌ای سرگشاده خواستار آزادی فرهاد میثمی شده‌اند.
متن کامل این نامه که جهت نشر در اختیار هرانا قرار گرفته است را در ادامه بخوانید:

“به نام او که اول است پیش از هر‌چیز، بی‌هیچ آغازی

مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران

سلام و عرض ادب و احترام

ما جمعی از پزشکان، ناشران، کتاب‌فروشان، فعالان حوزه کتاب کشور و تحصیل‌کردگان دانشگاهی با توجه به شناخت نسبی که از شخصیت، منش، سوابق، رفتار و مسئولیت‌پذیری دکتر فرهاد میثمی، موسس و مدیر‌مسئول انتشارات اندیشه‌سازان داریم، معتقدیم جای ایشان ولو برای تحقیقات مقدماتی پیرامون اعتقادات و انتقاداتش و به‌طور کلی اتهاماتش -فارغ از قبول یا رد آن‌ها- در زندان نیست.

فرهاد میثمی یکی از نخبه‌های دلسوز و وطن‌دوست این کشور است که انتقادات خود را از راه‌های مسالمت‌جویانه و خشونت‌پرهیز مطرح کرده که لزوما بعضی از ما با وی هم‌عقیده نیستیم اما این نوع برخورد با او را نه تنها شایسته یک پزشک و یک ناشر بلکه شایسته هیچ مخالفی در کشور نمی‌دانیم که حتی با قاتل خویش نیز از بدرفتاری تحذیر می‌داد.

ما به شدت نگران جان این فرزند ایرانیم و تقاضا می‌کنیم در این دوران سخت انواع هجمه‌های فرهنگی و سیاسی بیگانگان، با آزادی وی و رسیدگی در فضایی آرام و بدون التهاب به اتهاماتش، جلوه‌ای از رأفت اسلامی را به نمایش بگذارید.

فرهاد میثمی فقط یک نخبه نیست. بسیاری از نخبگان ایرانی در سراسر جهان شاگردی این معلم متفاوت را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند. شأن و منزلت و کرامت انسانی هر معلمی به ویژه دکتر فرهاد میثمی از مسئولین قضایی انتظار رویکرد دیگری را رقم می‌زند.

از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر سیدعباس صالحی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جناب آقای دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، جناب آقای دکتر حسینعلی شهریاری و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت‌الاسلام احمد مازنی نیز درخواست می‌کنیم ضمن ابلاغ این نگرانی در صحن دولت و مجلس، پیگیر وضعیت دکتر فرهاد میثمی و طرح خواسته‌ ما باشند.

وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً
و هر که انسانى را زنده کند (و از مرگ یا انحراف نجات دهد) گویا همه‌ مردم را زنده کرده است. مائده-۳۲

به یاد او که آخر است پس از هر چیز، بی‌هیچ پایانی

چهارم مهرماه ۱۳۹۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر