بیش از 57 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد اصفهان هستند


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: بر اساس آمار 6 ماه ابتدای سال جاری، 87 هزار و 224 خانوار مستمری بگیر زیر پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند که از این میان 57 هزار و 123 خانوار، زنان سرپرست هستند.
جلال یزدانی در گفت‌گو با خبرنگار ذاکرنیوز در اصفهان با اشاره به خانواره‌های زیر پوشش کمیته امداد استان، اظهار داشت: تعدادی از خانوارها به دلایل مختلف، دارای زن سرپرست هستند.

وی افزود: اصلی‌ترین دلایل مراجعه افراد برای دریافت خدمات حمایتی این نهاد، فوت سرپرست، از کار افتادگی، طلاق، بیماری و سرپرست زندانی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه فوت سرپرست با 46 درصد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده، گفت: 39 هزار و 453 خانوار به علت فوت سرپرست زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

وی ادامه داد: از کارافتادگی سرپرست با 28 هزار و 344 خانوار، طلاق با 11 هزار و 766 خانوار، بیماری با 3 هزار و 943 خانوار، با سرپرست زندانی 2 هزار و 306 خانوار و سایر موارد هزار و 407 خانوار را عمده ترین دلایل زیر پوشش واقع شدن مددجویان کمیته امداد را تشکیل می‌دهند.

یزدانی تصریح کرد: طبق آمار شش ماه ابتدای سال جاری، 87 هزار و 224 خانوار مستمری بگیر زیر پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند که از این میان 57 هزار و 123 خانوار، زنان سرپرست هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به معضلات اقتصادی اخیر کشور و افزایش مراجعه به این نهاد، اظهار داشت: با وجود برنامه‌های گسترده کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایت به واسطه خودکفایی و اشتغال در شرایط کنونی، آهنگ رشد مراجعین به این نهاد از آهنگ خروج افراد از چرخه حمایتی بیشتر شده است.

وی افزود: برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد شامل خودکفایی با وام اشتغال و دریافت سرمایه شغلی و اشتغال به کار، ازدواج دختران و ازدواج مجدد بانوان، فوت مددجو، پایان دوره محکومیت سرپرست خانوار، بهبودی سرپرست و مراجعه سرپرست از عوامل خروج افراد از چرخه حمایتی کمیته امداد است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر