مرگ و مصدومیت ۸ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

طی روزهای گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۸ کارگر در شهرهای اصفهان، شیراز و ایرانشهر دچار حادثه شدند. در این حوادث ۱ کارگر جان باخت و ۷ کارگر مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.
 ایرنا، روز جمعه ۹ فروردین ماه ۱۳۹۸، غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از مصدومیت ۵ کارگر شاغل در یکی از کوره‌های آجرپزی در محمدآباد اصفهان در پی انفجار گاز شهری خبر داد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: “این حادثه در ساعت ۹ و ۴ دقیقه صبح جمعه به اورژانس ۱۱۵ اعلام شد که به سرعت ۲ واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد”.

غفور راستین افزود: “مصدومان این حادثه که تبعه کشور افغانستان هستند، پس از دریافت خدمات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان الزهرا اصفهان منتقل شدند”.

بر اساس این گزارش در منطقه محمدآباد بخش جرقویه سفلی شهرستان اصفهان شماری از واحدهای آجرپزی فعالیت دارند.

مصدومیت یک کارگر در شیراز

به گزارش صدا و سیما، امروز، انفجار مغازه شارژ سیلندر گاز در شیراز یک مصدوم بر جای گذاشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: “بر اثر آتش سوزی مغازه و انفجار سیلندر گاز در شیراز یک کارگر مصدوم شد”.

محمد هادی قانع افزود: “این حادثه در بلوار ماذون قشقایی شیراز رخ داد که توسط دو ایستگاه آتش نشانی مهار شد”.

به گفته وی؛ کارگر مصدوم توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان انتقال یافت.
مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در ایرانشهر

به گزارش ایلنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر از کشته و مصدوم شدن دو کارگر در این شهرستان خبر داد.

محمودرضا ناصح در این خصوص اظهار داشت: “ساعت ۲۳ و ۲۶ دقیقه شب پنجشنبه ۸ فروردین‌ماه، در پی انفجار کپسول شارژ کولر گازی در خیابان مولوی یک کارگر کشته و یک کارگر مصدوم شد”.

وی افزود: “بلافاصله پس از اطلاع دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان خاتم الانبیا شهرستان ایرانشهر منتقل شد.

ایرانشهر یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر