دانشجوی منتقد دانشگاه سبزوار به حبس و شلاق محکوم شد

مجتبی داداشی جوردهی، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این شهروند در بهمن ماه سال گذشته در پی انتشار ویدئویی انتقادی از نظام حاکم بر ایران بازداشت و پس از ۳ روز با تودیع قرار آزاد شده بود.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجتبی داداشی، دانشجوی رشته علوم سیاسی به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

وی در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ از بابت دو پرونده در دادگاه انقلاب سبزوار و شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری سبزوار مورد محاکمه قرار گرفت و هر دوی این جلسات به ریاست قاضی محمد غلامی برگزار شد.
مجتبی داداشی توسط دادگاه انقلاب شهر سبزوار از بابت اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین در همان روز و توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری سبزوار نیز از بابت اتهام “توهین به سران قوا” به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

محمد غلامی ریاست دادگاه انقلاب سبزوار است و همزمان در شعبه ۱۰۴ کیفری دادگستری نیز مشغول قضاوت است.

حکم صادره و اتهامات مطروحه علیه آقای داداشی به دلیل انتشار یک ویدئوی انتقادی در ارتباط با نظام حاکم بر ایران بوده است.

وی در پی انتشار این ویدیو روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۷، پس از احضار به شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار و تفهیم اتهام، بازداشت و در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه ۹۷، با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر