اعتراض انجمن صنفی داستان نویسان تهران به ممنوعیت توزیع برخی آثار در نمایشگاه کتاب تهران

انجمن صنفی داستان‌نویسان استان تهران در نامه‌ای به وزیر ارشاد، با توصیف نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان مهمترین اتفاق حوزه‌ نشر کشور، نسبت به ممنوعیت توزیع تعدادی از آثار داستانی و غیرداستانی در این نمایشگاه انتقاد کرد. این انجمن پیگیری مطالبات صنفی نویسندگان را حق قانونی خود دانسته است. ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و حذف آثار توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران صورت می گیرد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایسنا، انجمن صنفی داستان‌نویسان استان تهران در نامه‌ای به وزیر ارشاد، با توصیف نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان مهمترین اتفاق حوزه‌ نشر کشور، نسبت به ممنوعیت توزیع تعدادی از آثار داستانی و غیرداستانی در این نمایشگاه انتقاد کرد.

در نامه انجمن به وزیر فرهنگ و ارشاد، با انتقاد از برخی رویه‌های موجود و ادامه‌دار، ضمن پافشاری بر موضع این انجمن مبنی بر مخالفت با هرگونه ممیزی قبل و بعد از چاپ، به این‌گونه تصمیم‌ها که مخالف قوانین موضوعه کشور است، اعتراض کرده است.

همچنین این انجمن پیگیری مطالبات صنفی نویسندگان عضو و غیر عضو، را حق قانونی خود دانسته است.

ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورای پروانه نمایش و سازمان صدا و سیما در ایران صورت می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر