بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرستان شادگان

عادل عساکره، شهروند عرب و معلم اهل دارخوین از توابع شهرستان شادگان روز یکشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. گفته می‌شود علیرغم تفهیم اتهام و صدور قرار وثیقه، به دلیل ناتوانی در تودیع، وی کماکان در بازداشت بسر می برد.
ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸، عادل عساکره، شهروند عرب و معلم شهر دارخوین، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
گفته می‌شود بازداشت این شهروند در ارتباط با مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد بودجه حوزه علمیه و مراکز وابسته به آن و همچنین بردن نام مسئولین کشور بدون استفاده از القاب رایج بوده است. با این حال از دلایل دقیق بازداشت وی تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.

همچنین روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت، قرار وثیقه آقای عساکره به جهت آزادی موقت وی صادر شده، با این حال به دلیل عدم توانایی در تودیع قرار کماکان در بازداشت بسر می برد.

لازم به ذکر است روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه نیز ۳ معلم دیگر در شهر اهواز توسط تیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. گفته می شود بازداشت معلمین در مدارس محل تدریس خود و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته است.

هویت این شهروندان “ناجی سواری، ۳۸ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند و معلم مدرسه طالقانی فرهنگشهر و از اهالی شهرک برق اهواز، ماهر دسومی، ۳۰ ساله، متاهل و دارای ۱ فرزند، معلم در مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان و از اهالی کوی پاستوریزه اهواز، علی عبیداوی، ۳۶ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند، معلم مدرسه قدس حمیدیه و از اهالی کوی علوی اهواز” احراز شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر