عدم اعزام به بیمارستان؛ وضعیت نامناسب جسمی محمد نظری، زندانی سیاسی

 محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به دلیل اثرات ناشی از اعتصاب غذای طولانی مدت دچار تومور مشکوک در معده اش شده است؛با این حال اجازه اعزام و بستری شدن در بیمارستان به وی داده نمی شود. آقای نظری از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران است که از ۲۵ سال پیش بدون مرخصی تحمل حبس می کند.
نیلوفر ایمانیان
https://zanoazadegy.blogspot.com
Niloufar Imanian
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه ۹۸، محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع محمد نظری از وضعیت موکل خود ابراز نگرانی کرد.
وی در یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: “‏محمد نظری اطلاع داد که در نتیجه اعتصاب غذای نود روزه اش تومور مشکوک در معده اش دیده شده ولی اجازه بستری شدن و معالجه به وی داده نمی شود.
او در سال ۷۳ به اتهام محاربه به اعدام و با تخفیف به حبس ابد محکوم شد و تلاش اینجانب برای اعاده دادرسی نیز با تحمل ۲۵ سال حبس، مؤثر واقع نشد. بشدت نگرانم”.

محمد نظری یکی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران است که دوران محکومیت خود را در زندان ارومیه سپری می‌کند.

این زندانی که در حال سپری کردن بیست و پنجمین سال از حبس خود است قبل از انتقال به زندان ارومیه بعنوان اعتراض به روند حقوقی حاکم بر پرونده اش به مدت ۵۵ روز در اعتصاب غذا بسر برد.

پس از اینکه محمد نظری، با پایان اعتصاب جهت رسیدگی به وضعیت پزشکی در بهداری زندان به سر می برد مورد برخورد فیزیکی از سوی ماموری به نام “ملازاده” قرار گرفت.

در پی بحث مشاجره آقای نظری و مامور مورد اشاره این مامور دو سیلی به محمد نظری زد که اقدام این مامور با اعتراض عمر (سعید) فقیه پور و خالد فریدونی دو زندانی سیاسی که هر دو هم اکنون نوزدهمین سال حبس خود را می‌گذرانند روبرو شد.

علیرغم انتظار برای رسیدگی به اقدام غیرقانونی مامور “ملازاده” در مضروب کردن محمد نظری، نهایتا پرونده ای علیه خالد فریدونی و عمر فقیه پور مبنی بر درگیری با مامورین تشکیل شد.

در ادامه همین تنش، این سه زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج به زندان ارومیه در استان آذربایجان غربی منتقل شدند.
محمد نظری فرزند حمدالله متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد بازداشت و در حالی که اتهام وارده رد کرده بود و آن بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه می دانست به اعدام محکوم شد که این حکم بعد از گذشت ۵ سال به تحمل حبس ابد تقلیل یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر