کودک آزاری؛ پزشکی قانونی آزار جسمی شدید یک کودک ۵ ماهه را در مشهد تایید کرد

کودک ۵ ماهه ای که توسط پدرش با ادعای ابتلا به بیماری پوستی به بیمارستانی در مشهد برده شده بود، با تایید پزشکی قانونی مبنی بر کودک آزاری به بهزیستی مشهد واگذار شد.
نیلوفر ایمانیان
Niloufar Imanian
https://zanoazadegy.blogspot.com
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، کودک ۵ ماهه ای به نام “آرمان” که حدود دو هفته پیش از به علت وخامت حال و داشتن جراحت های بسیار روی بدن از بیمارستانی در بجنورد به بیمارستان اکبر مشهد منتقل شده بود، با تایید پزشکی قانونی مبنی بر کودک آزاری طبق حکم قضایی به بهزیستی واگذار شد.

طبق این گزارش وضع کودک حین انتقال به بیمارستان اکبر مشهد اینگونه توصیف شده است: در یک طرف صورت کودک خط زخمی عمیق و خونین وجود داشت. لب و دهانش هم پر از جراحت بود. بدنش کبود و ورم کرده بود. در هر قسمت از بدن آرمان رد یک کبودی یا زخمی خونین و عمیق وجود داشت. کف پاهایش زخمی عمیق داشت و بر روی سینه اش هم جراحتی خونین مشهود بود. روی پشت و سینه جای دندان انسان بالغ بود و صورتش هم کم از دیگر اندامش نداشت، کامش، زبانش، سقف دهان و لثه های این طفل معصوم هم نشان از جراحت و سوختگی داشت.

با وجود اینکه بررسی های اولیه حاکی از کودک آزاری بود، اما پدر آرمان ادعای دیگری داشت و می گفت از دو ماهگی فرزندش به مریضی پوستی گرفتار شده است.

گفته شده است در همان ساعات اولیه خبر بستری این کودک به واحد مددکاری بیمارستان و سامانه فوریت های ۱۲۳ اعلام شد و متخصصان اورژانس اجتماعی جهت پایش وضعیت به بیمارستان فوق تخصصی اکبر رفته و با بررسی پرونده این طفل پنج ماهه موضوع کودک آزاری را تایید کردند.

لازم به ذکر است این موضوع قبلا توسط پزشکی قانونی و بهزیستی بجنورد قبلا تایید شده بود.

روز بعد “محمد” پدر آرمان به دادسرای بجنورد احضار شد و در برابر مقام قضایی قرار گرفت. او که از شنیدن خبر کودک آزاری شوکه و کمی هم عصبانی شده بود گفته های قبلی اش را تکرار کرد و گفت: “ به دکترها هم گفتم که آرمان مریضی پوستی دارد”.

نتیجه آزمایشهای پزشکی قانونی خلاف اظهارات محمد را ثابت می کرد و نظر کادر پزشکی این سازمان در خصوص آثار جراحات وارده با گفته پدر کودک مغایرت داشت.

قاضی صادق صفری، دادیار داسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی نیز که در جریان این پرونده قرار دارد با اشاره به آخرین جزئیات پرونده آرمان گفته بود: “پرونده این کودک که طبق نظر پزشکی قانونی جراحات بسیاری دارد با فرضیه کودک آزاری از سوی مددکاران اورژانس اجتماعی بهزیستی مشهد تحت پیگیری می باشد”.

این مقام قضایی در ادامه نیز در تشریح جزئیات این پرونده بیان کرد که این کودک خردسال ۵ماه دارد و نزد پدر بزرگ و مادربزرگ ناتنی اش در یکی از روستاهای تابعه شهرستان آشخانه نگهداری می شود. این کودک با آثار جراحات شدید در اوایل تیرماه از سوی پدر بزرگ و عمه اش به بیمارستان امام حسن بجنورد منتقل و با توجه به وخامت حالش پس از صدور نیابت قضایی به مشهد منتقل شده است. با توجه به نظریه پزشکی قانونی، کارشناسان اورژانس اجتماعی و مددکاری بیمارستان امام حسن بجنورد مبنی بر تایید کودک آزاری در پرونده، تحقیقات در این باره ادامه دارد و تا روشن نشدن ماجرا نمی توان هیچ اظهار نظری کرد.

در نهایت پس از اعلام نتیجه پزشکی قانونی، طبق دستور قضایی این کودک خردسال تا روشن شدن ماجرا و بهبودی در اختیار سازمان بهزیستی مشهد قرار گرفت.

در بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر