اعتصاب غذا و اقدام به خودکشی یک کودک مجرم در زندان زاهدان

امیر نورزهی، کودک مجرم تبعه افغانستان در زندان زاهدان، از امروز دست به اعتصاب غذا زد. گفته می شود اعتراض این زندانی متهم به “سرقت و نگهداری مواد مخدر” نسبت به بی توجهی مسئولان زندان به درخواست های وی مبنی بر رسیدگی به پرونده و معرفی کردن شاکیانش به وی جهت جلب رضایت آنها صورت گرفته است. وی که از ۱۶ سالگی در زندان به سر می برد پس از اعلام اعتصاب غذا به قرنطینه منتقل شده و در پی درگیری لفظی با ماموران زندان با تیزی (شی برنده) اقدام به بریدن رگ دست و خودکشی کرده است. آقای نورزهی در حال حاضر به مکان نامعلومی منتقل شده است.
Niloufar Imanian
https://zanoazadegy.blogspot.com


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۱ مردادماه ۱۳۹۸، امیر نورزهی، کودک مجرم زندانی در زندان زاهدان در پی انتقال به قرنطینه به خاطر اعلام اعتصاب غذا اقدام به خودکشی کرده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “با وجود درخواست های مکرر حمزه نورزهی برای رسیدگی به پرونده و مشخص کردن شاکیانش، مسئولان زندان به درخواست‌های بی توجهی کرده‌اند. از این گذشته، وی امروز یک بار دیگر طی یک نامه کتبی درخواستش را به مسئولان زندان ارائه داد، اما آنها نامه را پاره کردند”.
گفته می‌شود که وی پس از اعلام اعتصاب غذا به بند قرنطینه منتقل شده است و در آنجا در پی درگیری لفظی با ماموران زندان اقدام به خودکشی کرده و با تیزی (شی برنده) اقدام به بریدن رگ دست کرده است. وی در حال حاضر به مکان نامعلومی منتقل شده است

امیر نورزهی، در سال ۹۳ در حالی که ۱۶ سال داشت بازداشت و به سرقت متهم شده بود.

وی پیشتر در سال ۹۶، طی نامه ای مدعی شده بود که به همراه حمزه نورزهی، پسرعموی نوجوان خود توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به ظن سرقت مورد شکنجه قرار گرفته است و نهایتا بر اساس اعترافات اجباری به تحمل ۱۰ سال حبس و در پرونده دیگری بابت نگهداری مواد مخدر به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر