بازار تبلیغ نظام جمهوری اسلامی با کمک مسیحیان حکومتی گرم است

تکرار یک توهم حکومتی؛ پیروان ادیان ایران بیشترین آزادی را در دنیا دارند!به اعتقاد نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، آزادی‌هایی که پیروان ادیان در ایران دارند، در هیچ جای دنیا برای پیروان ادیان آن کشور وجود ندارد. اسقف سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در گفتگو با یک نشریه سوری، جمهوری اسلامی را به عنوان نمونه زیبای مساوات و آزادی ادیان معرفی کرده است.

آنطور که از شواهد پیداست در جمهوری اسلامی پس از بسته شدن کلیساهای فارسی زبان تا ماه‌های آینده کلیساهای ارامنه هم به طور کامل کاربری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج را پیدا خواهد کرد.

رسانه‌های حکومتی به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سراغ نمایندگان پیروان ادیان در مجلس رفته‌اند و از زبان‌ آنان به تعریف و تمجید از دستاوردهای نظام طی چهار دهه‎ی اخیر پرداختند.

یوناتن بت کلیا، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس که این روزها پای ثابت خبرگزاری‌های فارس ( وابسته به سپاه) و تسنیم برای تبلیغ جمهوری اسلامی است گفته، «آرامش و امنیت دستاورد انقلاب اسلامی برای اقلیت‌های دینی است و پیروان این ادیان، انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ می‌دانند و به آن افتخار می‎کنند».

او بدون اشاره به سرکوب و دستگیری نوکیشان مسیحی اخراج دانشجویان بهایی از دانشگاه‌ها، اعدام گسترده شهروندان اهل تسنن و دراویش و دستگیری  و مهر جاسوس زدن بر روی دو تابعیتی‌های پیروان ادیان مدعی شده، «پیروان ادیان به راحتی در اماکن مذهبی خود حاضر می شوند و به عبادت و انجام فرائض دینی خود می‌پردازند».

    به گفته او پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها جشن بزرگی برای مسلمانان است بلکه پیروان ادیان نیز در این جشن شریک هستند.نماینده مسیحیان آشوری اشاره‎ای به تعداد زندانیان عقیدتی و دگراندیشان در ایران نکرد، اما افزود، « پیروان ادیان برخلاف تبلیغات منفی دشمنان پس از انقلاب منزلتی دوباره یافته‌اند و انقلاب اسلامی نه تنها حق پیروان ادیان را سلب نکرده بلکه نقاط ضعف قوانین مربوط به آنان را جبران کرده است».

بت کلیا، اشاره‌ای هم به میلیاردها دلار اختلاس و غارت یا پرونده حقوق‌ها و واگذاری املاک نجومی به خودی‌ها نکرد، اما گفت: «علاقه‌مندی به وطن و نفرت از ظلم و بی‌عدالتی و غارت ثروت کشور توسط بیگانگان از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مهم پیروان ادیان است ! ».

او در بخش دیگر این گفتگو تاکید کرد، «رسانه‌های دشمن کلمات را تفسیر به رای می‌کنند و ریاکارانه و با تزویر و سیاست می‌خواهند به صورت غیرمستقیم نگرش جامعه و پیروان ادیان را نسبت به نظام اسلامی منفی کنند».

که روز شنبه ۱۶ بهمن ماه گروه تهیه کننده برنامه «ایران، وطن من» از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با اسقف سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران مصاحبه کرده است.

در ماه‌های اخیر جمهوری اسلامی پروژه‌ای را کلید زده که طی آن بخشی از ارامنه‎ی وابسته به شورای خلیفه‌گری را به عنوان ویترین و تبلیغات وارد میدان بازی خود کرده و در مقابل ساعت‌ها علیه مسیحیت در صدا و سیما برنامه تولید می‌کند.

سیبوه سرکیسیان در این مصاحبه، توضیحاتی درباره‎ی کلیسای ارمنی و جامعه ارامنه ایران ارائه و همچنین بر روابط دوستانه ایران و ارمنستان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و هنری صحبت کرده است.

همزمان ارامنه ‏ی وابسته به حکومت در شهرستان‎ها نیز فعال‌تر از گذشته شده‌اند.

این وب‎سایت نوشته جامعه ارامنه اراک نیز با برنامه‌های ویژه‎ای برای سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده است.آنطور که از شواهد پیداست در جمهوری اسلامی تا ماه‌های آینده کلیساهای ارامنه هم به طور کامل کاربری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج را پیدا خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر