حقوق بشر امری ذاتی و مادر زادی است

حقوق بشر امری ذاتی و مادر زادی است

پیش از آنکه انسانها متاًثر از نقش جامعه، مذهب، اقتصاد و دولت در حقوق طبیعی خود محدود شوند، حقوق بشر از بدو تولد با بشر زاده شده است.
قدمت حقوق بشر برابر با عمر انسان است
زیرا که:

انسان در بدو تولد آزاد به دنیا می آید
وی میتواند به بیند،
پس حق دیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند بشنود،
پس حق شنیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند، صحبت کند ،
پس حق آزادی بیان دارد
وی میتواند، رشد کند،
پس حق آزادی حرکت و رشد دارد
وی میتواند، بیاندیشد،

پس حق آزادی عقیده و جدان دارد



ماده25 اعلامیه جهانی حقوق بشر 1- هرکس حق دارد که سطح زندگی او ، سلامتی و رفاه خود و خانواده اش را از حیث خوراک ومسکن ومراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی تامین کند و همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری ، بیماری ، نقص اعضا ، بیوگی ، پیری یا در تمام موارد دیگری  که به علل خارج از اراده انسان ، وسایل امرار معاش از بین رفته باشد از شرایط آبرومندانه زندگی برخوردار شود.
2- مادران وکودکان حق دارند که از کمک و مراقبت مخصوصی بهره مند شوند . کودکان چه براثر ازدواج و چه بدون ازدواج  به دنیا آمده باشند ، حق دارند که همه از یک نوع حمایت اجتماعی برخوردار شوند.
ماده26 اعلامیه جهانی حقوق بشر 1- هر کس حق دارد که از آموزش و پرورش بهره مند شود . آموزش و پرورش لااقل تا حدودی که مربوط به تعلیمات ابتدایی و اساسی است باید مجانی باشد . آموزش ابتدایی اجباری است . آموزش حرفه ای باید عمومیت پیدا کند و آموزش عالی باید با شرایط تساوی کامل ، به روی همه باز باشد تا همه ، بنا به استعداد خود بتواند از آن بهره مند گردند.
2- آموزش و پرورش باید به طوری هدایت شود که شخصیت انسانی هر کس را به حد اکمل رشد آن برساند و احترام حقوق و آزادی های بشری را تقویت کند . آموزش و پرورش باید حسن تفاهم ، گذشت و احترام عقاید مخالف و دوستی بین تمام ملل و جمعیت های نژادی یا مذهبی و همچنین توسعه فعالیت های ملل متحد را در راه حفظ صلح ، تسهیل نماید.
3- پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش فرزندان خود نسبت به دیگران اولویت دارند.
ماده27 اعلامیه جهانی حقوق بشر 1- هر کس حق دارد در زندگی فرهنگی اجتماع شرکت کند ، از فنون و هنرها متمتع گردد و در پیشرفت علمی و فوائد آن سهیم باشد.
2-هر کس حق دارد از حمایت منافع معنوی و مادی آثارعلمی ، فرهنگی یا هنری خود برخوردار شود.
ماده28 اعلامیه جهانی حقوق بشر هر کس حق دارد برقراری نظمی را بخواهد که از لحاظ اجتماع و بین المللی ، حقوق و آزادی هایی راکه در این اعلامیه ذکر گردیده ، تامین کند و آنها را به مورد عمل بگذارد.
ماده29 اعلامیه جهانی حقوق بشر 1- هرکس در مقابل آن جامعه ای وظیفه دارد که رشد آزاد کامل شخصیت او را میسر سازد.
2- هر کس در اجرای حقوق و استفاده از آزادی های خود ، فقط تابع محدودیت هایی است که به وسیله قانون ، منحصرا به منظور تامین شناسایی و مراعات حقوق و آزادی های دیگران و برای مقتضیات صحیح اخلاقی و نظم عمومی و رفاه همگانی ، در شرایط یک جامعه دموکراتیک  وضع گردیده است.
3- این حقوق و آزادی ها ، در هیچ موردی نمی تواند بر خلاف مقاصد و اصول ملل متحد اجرا گردد.
ماده 30 اعلامیه جهانی حقوق بشر هیچ یک از مقررات اعلامیه حاضر نباید طوری تفسیر شود که متضمن حقی برای دولتی یا جمعیتی یا فردی باشد که به موجب آن بتواند هر یک از حقوق و آزادی های مندرج در اعلامیه
بهترین تصمیمی که بشر تا کنون برای خودش گرفته 30 ماده منشور حقوق بشر است

ایرانیان ، فارسی زبانان محترم :
شما با آشنائی و مطالعه اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های ان میتوانید نسبت به حقوق انسانی و ذاتی خود و دیگران شناخت بیشتر و کاملتری بدست بیاورید. به همین منظور میتوانید، برای شناخت و آشنائی بیشتر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های آن ضمن بازدید از وبلاگ  زن و آزادگی www.zanoazadegy.blogspot. deهمه روزه با تلفن  015213262678 یا با  ایمیل اینجانب   imanianniloufar@gmail.com با من تماس بگیرید.
یا اینکه در اخرین یکشنبه هر ماه از ساعت 16 الی 18 در منزل اینجانب در ادرس   Friedrichstr 25 Dessau-Roßlau 06844 میتوانید برای اطلاعات بیشتر و بررسی کنوانسیون ها و وضعیت حقوق بشر در ایران گرد هم بآییم.
نیلوفر ایمانیان
یولی 2017

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر