حکم قاضی برای زن هنرمند دوسال خدمت اجباری در حوزه علمیه صادر شد

حکم قاضی برای زن هنرمند و نویسنده دوسال خدمت اجباری در حوزه علمیه صادر شد روزچهارشنبه ۲اسفند۹۶ محکومیت مریم دلباری نویسنده اهل آبادان به ۱۸ ماه حبس تعزیری و ۲سال خدمت اجباری در حوزه علمیه بوشهر
متن مصاحبه با مریم دلباری
سوال: خانم دلباری در خبرها خواندیم که شما به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اید، لطفاً در رابطه با دلایل این محکومیت توضیح دهید و اینکه چه اتهام‌هایی در پرونده شما ذکر شده است؟
جواب: دلیل محاکمه من ارتباط با دراویش قادری در کردستان عنوان شده است. چند بار اداره اطلاعات من را احضار کرد و چند بار مأمورین به منزل من ریختند و وسایل شخصی‌ام از جمله کتاب‌های علمی و ادبی که ربطی به طریقت قادری نداشت را ضبط کردند. باوجود اینکه تا امروز کلمه‌ای علیه نظام صحبت نکرده‌ام اما حکمی که علیه من صادر شده است تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.
این در حالی است که فعالیت طریقت قادری در استان‌های مازندران، کردستان و خراسان آزاد است اما برای من اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شده است. به من گفتند ما تشخیص می‌دهیم که در کدام منطقه فعالیت این طریقت آزاد است و در کدام مناطق ممنوع. حکم بدوی من ۱۸ ماه حبس و ۲ سال خدمت اجباری در حوزه علمیه بوشهر علیرغم این که ساکن آبادان هستم بود که این حکم عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شده است. و به دنبال آن هستم که پرونده را به دیوان عالی بکشانم.
سوال: خانم دلباری شما نویسنده هستید و ۸ کتاب در حوزه ادبیات منتشر کرده‌اید لطفاً کمی در ارتباط با فعالیت‌هایتان توضیح دهید؟
جواب: من سه سال سرپرست حوزه هنری آبادان بودم و دو سال معاونت حوزه هنری این شهر را به عهده داشته‌ام.
پنج سال دبیر اجرایی جشنواره « پایتخت پنجره‌ها»‌ که در سطح استانی و ملی برگزار شد بودم. ۱۰ سال آموزگار بودم و همه این مشاغل تحت فشار وزارت اطلاعات از من گرفته شده است و از من خواسته شد که از سمت‌هایم استعفا دهم. در خصوص آموزگاری هم علیرغم اینکه عقاید شخصی من به هیچ عنوان در نحوه تدریس من جایی نداشت به من گفته شد که نمی‌توانم به تدریس ادامه دهم.
۸ جلد کتاب نوشته‌ام. ۳ جلد آن آزاد و ۵ جلد دیگر با مشارکت حوزه هنری../ به نقل از شهروندیار آبادان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر