بیانیه “خلیفه گری ارامنه” علیه “دراویش گنابادی” با فشار نهادهای امنیتی

درخواست برای برخورد با دراویش به عنوان یک اقلیت مذهبی، درحالی است که مسیحیان ایران خود به عنوان اقلیت دینی با انواع و اقسام مشکلات و تبعیض‎ها دست و پنجه نرم می‎کنند.


به گزارش «محبت نیوز» شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران در بیانیه‌ای با امضا “سبیوه سرکیسیان” اعلام کرده که اعمال اخلال‎گرانه‌ هیچ توجیهی برای مسببان آن باقی نمی‌گذارد و باید با آشوب و درگیری‎های خیابان پاسداران تهران با استواری برخورد شود.
در این بیانیه آمده «نا آرامی‌ها و آشوب و درگیری‌هایی که در روز دوشنبه گذشته در محله پاسداران تهران رخ داد و دردمندانه به شهادت سه تن از خادمان ایثارگر نیروی انتظامی و دو بسیجی یاور انقلاب انجامید باعث نگرانی شدید آحاد مردم شده است.»
شورای خلیفه‎گری به نمایندگی از کل ارامنه تهران تقاضا کرده تا با استواری در راستای تحقق نظم و امنیت با دراویش برخورد شود.
در سال‎های گذشته سپاه و وزارت اطلاعات نفوذ زیادی در شورای خلیفه‎گری ارامنه ایران داشتند که تا حدود زیادی موفق بودند و تواستند استقلال این مجموعه را به شدت کاهش دهند.
در این مسیر تلاش‎ها و لابی‎گری‎های نمایندگان مسیحی مجلس چون “کارن خانلری” و “یوناتان بت‎کلیا” که از دیرباز با نهادهای امنیتی همکاری نزدیک داشتند موثر بود. آنها در مصاحبه‎های خود همواره ایران را بهشت اقلیت‎های دینی معرفی می‎کنند و در دیدارهای خارجی ویترینی برای «عالی» جلوه دادن شرایط مسیحیان در ایران هستند.
درخواست برای برخورد با دراویش به عنوان یک اقلیت دینی درحالی مطرح می گردد که مسیحیان ایران خود به عنوان اقلیت دینی با انواع و اقسام مشکلات و تبعیض‎ها دست و پنجه نرم می‎کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر