یکی از مدیران ارشد صدا و سیما به دلیل تبلیغ یک جنبش عرفانی، اعدام شد

در ادامۀ نقض حقوق اقلیت ها و دگراندیشان در ایران، گزارش ها حاکی از آن است که دکتر کریم زرگر، حقوقدان، از مدیران ارشد پیشین صدا و سیما، سینماگر و بنیانگذار “موسسه راه معرفت” به دلیل تبلیغ و ترویج یک جنبش عرفانی در زندان گوهردشت (رجائی شهر) کرج اعدام شد.


به گزارش «محبت نیوز» کریم زرگر از مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که همراه با همسر سابقش به اتهام تبلیغ جنبش‌های عرفانی بازداشت و محاکمه شده بود، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده است. این حکم ظاهرن حدود دو هفته قبل اجرا شده. اما دادگاه حکم اعدام همسر سابق وی مرجان داوری را لغو کرده است. این دو در جهت ترویج اعتقادات یک جنبش عرفانی دینی نوظهور آمریکایی موسوم به “اِکان‌کار” فعالیت داشته‌اند.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، کریم زرگر و مرجان داوری، همسر سابق او، پیش از این به دلیل تبلیغ و ترویج جنبش عرفانی اکنکار، به اتهاماتی از جمله فساد فی الارض به اعدام محکوم شده بودند، که حکم اعدام آقای زرگر روز دهم بهمن ماه در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شده و قرار است حکم اعدام مرجان داوری بزودی اجرا شود.
کریم زرگر متولد ۱۳۳۲ در شهر اهواز در جنوب ایران بود و در رشته حقوق در دانشگاه تهران و استراسبورگ فرانسه تحصیل کرده بود. وی به هنگام اعدام ۶۴ سال داشت. او سوابقی همچون مدیر کلی سیمای برون مرزی، مدیر پخش شبکه اول سیما، رئیس دانشکده صدا و سیما، صاحب امتیاز و مدیر مسئولی ماهنامه گزارش فیلم، بازیگری و مدیریت تولید فیلم عروسی خوبان و کارگردانی فیلم مدرسه رجایی را در پرونده خود داشته است.
کریم زرگر اوایل پاییز سال ۱۳۹۴ همراه با مرجان داوری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
بر اساس این گزارش، جلسات دادگاه این دو نفر به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در مهر و آذر ۱۳۹۵ برگزار شده و در نهایت هر دو به اتهاماتی از جمله فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده‌اند.
جنبش عرفانی اکنکار، رویه ای معنوی است که در دهه شصت میلادی در آمریکا پایه‌گذاری شد و به گفته پیروانش هدف اصلی آن کمک به افراد برای یافتن مسیر بازگشت به سوی خدا از طریق تجربه‌های معنوی شخصی و مستقیم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر