اطلاعیه 979 کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان با موضوع فشار بر پیروان سایر ادیان در ایران

عدم امنیت، تعرض، فشارهای قانونی، اذیت و آزار ایرانیان غیر شیعه 12 امامی

(بهایی، یهودی، مسیحی، زرتشتی،اهل تسنن و حتی باورمندان به سایر آئین های اسلامی همچون اهل حق، دراویش، شیعیانی که به نام های ملی ـ مذهبی و یا روشنفکر دینی شناخته می شوند)

با توجه به گستردگی نوع بشر در سراسر گیتی، امروز کمتر کشوری را می توان یافت که تمامی مردم آن دارای نژاد، قوم، زبان، دین، فرهنگ و .. مشترک باشند، بنابراین به جرأت میتوان گفت که افراد ساکن در تمامی کشورها تجربه زندگی کنار سایر باورمندان به تفکرات،عقاید واندیشه متفاوت را دارند ورعایت حقوق آنان نیز همواره مورد توجه نهادهای حقوق بشری بوده است.
اگر چه از تاریخ به رسمیت شناختن اعلامیه جهانی حقوق بشر در سازمان ملل 69سال می‌گذرد اما ایران در صف اول کشورهایی است که نه تنها به این امر توجهی نداشته  و آنان را به رسمیت نمی شناسد، بلکه بطور مستمر انواع محدودیت ها، تبعیض ها و .. را نسبت به آنها انجام  داده وکمترین  حقوقی برای شان قائل نیست.
نظرات، سخنرانی ها و بطور کلی عملکرد مقامات جمهوری اسلامی پبیوسته فضایی سرشار از ترس و وحشت را برای پیروان همه مذاهب غیر شیعه از جمله بهاییان، دراویش، مسیحیان پروتستان، یهودیان و شیعیانی که مواضع رسمی حکومت را نمی‌پذیرند بوجود آورده و رسانه‌های تحت کنترل نظام نیز مملو از  تبلیغات منفی علیه آنان و بویژه پیروان آئین بهائی است.
یاد آوری: حق برخورداری از محاکمه منصفانه، آزادی فکر، عقیده، مذهب و آزادی بیان از جمله حقوق تفکیک ناپذیر انسانست که به تکرار در محتوای اعلامیه جهانی حقوق بشر قرار دارد.
متاسفانه شرط و قید پایبندی به اسلام اولین اصل گنجانده شده در تمام آگهی‌های استخدام ادارات و دستگاه‌های دولتی است که در روزنامه‌ها رسمی کشورمشاهده میشود واین سد بزرگی است در برابر گروه وسیعی از دواطلبین و افراد جویای کار.
گفتنی است اینگونه محدودیت ها نه تنها درعرصه‌های اشتغال، آموزش، مسکن و…اعمال می‌شود که دربسیاری از دفاتر و شرکت های خصوصی و پذیرش دانشگاه، نیز وجود دارد، تا مرحلۀ پلمپ محل کسب و تخریب محل دفن عزیزانشان.
باغ «شارون» کرج با مساحت بیش از10017متر مربع و ارزشی نزدیک به 3 میلیون دلار که از اوایل دهۀ 50 شمسی با هدایای اعضای کلیساهای جماعت ربانی آن را تهیه و بعنوان محلی برای اردوهای کلیسایی کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان تاسیس نمودند، طی حکم صادر شده توسط دادگاه انقلاب مصادره و اعضای شورای آن متهم به ارتباط با  سازمان جاسوسی سیا می شوند که با بودجه آمریکا و بوسیله سازمان سیا برای نفوذ در کشورهای جهان اسلام و ایران، فعالیت‌های بشارتی دارند!.
 با توجه به ابلاغیه ای که درسال 1394 توسط مقامات قضایی صدر شد، حداقل یک شهردر هر استان برای دفن متوفییان بهایی در نظرگرفته شده است اما برغم این آن، در 24 اسفند 1396 به دستور مقامات قضایی آرامستان بهاییان (گلستان جاوید) درکرمان را  پلمپ نموده و از دفن اجساد شهروندان بهای ممانعت کردند که این تنها یک نمونه کوچک از هزاران مواردی دیگر مصادره اموال پیروان سایر ادیان در سکوت خبری انجام می شود.
طبق مواد 17 (حق مالکیت) 18 و19 (آزادی بیان و عقیده) اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین اصل23 قانون اساسی‌ (ممنوعیت تفتیش عقاید)، رعایت حقوق شهروندان باور به سایر ادیان و حل مشکلات قانونی آنان را چه کسی پاسخگوست؟ما ضمن محکوم نمودن اینگونه اقدامات غیرانسانی و غیر قانونی، خواهان برقراری کلیه مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون های ان هستیم.
979
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر