سازمان ملل در خصوص گرسنگی دو میلیون کودک در کنگو هشدار داد

الجزیره-ایرنا- سازمان ملل امروز جمعه هشدار داد اگر کمک های فوری به کنگو دمکراتیک نرسد، ممکن است بیش از دو میلیون کودک در این کشور با مشکل سوء تغذیه حاد و گرسنگی مواجه شوند.
به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای مصری«الاهرام» ینس لایرکه سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت،«مارک لوکوک» مسئول کمک های بشر دوستانه این نهاد بین المللی هفته آینده جلسه ای با کمک کنندگان به کنگو در این کشور برگزار می کند.

لایرکه افزود:'ما وظیفه سنگینی در کنگو بر دوش داریم، اکنون زمان اقدام عملی فرارسیده است.'
از سوی دیگر «بتینا لوشر» یکی از مسئولان برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز گفت، دو میلیون کودک در این کشور با خطر گرسنگی مواجه اند که 300هزار نفر از آنان در منطقه «کاسای » به سر می برند.
صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تابستان گذشته اعلام کرد که حدود 850 هزار کودک فقط در منطقه کاسای جمهوری دمکراتیک کنگو بر اثر جنگ از خانه و کاشانه خود آواره شدند.
دفتر منطقه ای یونیسف در جنوب آفریقا در گزارشی، این میزان آوارگی را بالاترین سطح بحران کودکان در جهان توصیف کرد و از طرفین درگیر در این کشور آفریقایی خواست آینده نسل خود را فدای منافع سیاسی نکنند.
بر اساس این گزارش، بسیاری از این کودکان با از دست دادن والدین خود تحت سرپرستی افرادی قرار دارند که هرگز نمی توانند همچون والدین اصلی از آنها مراقبت کنند.
جنگ داخلی میان شورشیان 'وودو'و نیروهای امنیتی دولتی در کاسای در سال 2016 بر اثر قتل یک رهبر بومی این منطقه آغاز شد و بیش از 3 هزار کشته برجای گذاشت.
این کشور در سال‌های گذشته عرصه فعالیت شبه‌نظامیان مسلح و درگیری‌های قومی بوده است
.جمهوری دموکراتیک کنگو یا کشور کنگو دموکراتیک ،کشوری است در مرکز آفریقا که پایتخت آن کینشازا است. جمهوری دموکراتیک کنگو دوّمین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید و با جمعیت بیش از 72 میلیون نفر، نوزدهمین کشور پرجمعیت جهان، و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقا است، و همچنین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشوری که زبان رسمی آن فرانسوی است، شناخته می‌شود.
جمهوری دمکراتیک کنگو از شمال با سودان جنوبی و آفریقای مرکزی، از شرق با اوگاندا، رواندا، بروندی و تانزانیا از جنوب با آنگولا و زامبیا و از غرب با جمهوری کنگو همسایه است. در غرب این کشور هم ساحل اقیانوس اطلس به طول تنها 40 کیلومتر در کنار دهانه 9 کیلومتری رود کنگو واقع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر