ابراز نگرانی یک مقام سازمان ملل در مورد وضعیت مهاجران ونزوئلایی در مرز با کلمبی

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد سازمان ملل نسبت به وضعیت نامناسب مهاجران ونزوئلایی در مرز این کشور با کلمبیا هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، 'دیوید بیسلی' مدیر برنامه جهانی غذا تصریح کرد که کلمبیا به کمک های بین المللی فوری هم زمان با مواجهه با چالش یک ' فاجعه' انسانی در مرزهایش به دلیل موج مهاجران گرسنه ونزوئلایی نیاز دارد.
این مقام ارشد سازمان ملل در ادامه تصریح کرد، گزارش های ناراحت کننده ای که وی از مهاجران ونزوئلایی شنیده، این بحران را به یک اولویت فوری تبدیل کرده است. وی پس از دیدار دو روزه و گفت و گو با مهاجران ونزوئلایی در شهر مرزی کوکوتا در کلمبیا افزود: این می تواند به یک فاجعه کامل تبدیل شود. از مهاجران سوال کردم چرا اینجا هستید و پاسخی که شنیدم این بود' ما هیچ غذایی نداریم'. این مهاجران گفتند حتی اگر پول هم داشته باشیم، هیچ غذایی وجود ندارد. فکر نمی کنم مردم جهان بتوانند این موضوع را درک کنند که تا چه میزان اوضاع بد است.
اظهارنظر این مقام سازمان ملل در حالی مطرح شده است که تورم بسیار شدید و کمبود جدی مواد غذایی و دارو به جدی ترین چالش چند دهه اخیر ونزوئلا تبدیل شده است. این شرایط باعث شده تا شمار زیادی در مورد شرایط مردم در ونزوئلا هشدار دهند. گروههای مستقل برآورد کرده اند که حدود سه تا چهار میلیون شهروند ونزوئلا در سالهای اخیر خانه شان را ترک کرده اند. تنها در سال 2017 چند صد هزار ونزوئلایی این کشور را ترک کرده اند.
دیوید بیسلی که در کلمبیا با رئیس جمهوری این کشور نیز دیدار و در مورد مسئله مهاجران ونزوئلایی گفت و گو کرد، گفت: رویکرد ایده آل این است که سازمان ملل و آژانس های بین المللی با حضور در داخل ونزوئلا به حل این مشکل کمک کنند اما اکنون این گزینه ما محسوب نمی شود چون رئیس جمهوری ونزوئلا بارها پیشنهاد کمک های انسانی را به عنوان تلاشی از سوی آمریکا و دیگر کشورها برای بی ثبات کردن کشورش دانسته و آن رد کرده است.
به جای این گزینه مدیر برنامه جهانی غذا از آمریکا و دیگر کشورها خواست تا کمک های مالی در اختیار کلمبیا قرار دهند تا به مهاجران در مرز این کشور با ونزوئلا کمک کند.
دیوید بیسلی همچنین تصریح کرد که مشکلات ونزوئلا به دلیل مناقشه مسلحانه نبوده اما این بحران می تواند بدتر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر