محکومیت ۱۱ نفر در ایران از جمله به اتهام آتش زدن مسجد

یک مقام دادستانی خراسان رضوی می گوید ۱۱ نفر در این استان به اتهامات مختلف از جمله "آتش زدن مسجد" و "عضویت در گروه معاند" به حبس های یک تا ۱۴ ساله محکوم شده اند.

حسن حیدری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به خبرگزاری رسمی ایرنا گفت که متهمان تحت تاثیر برنامه رادیویی "ری استارت" که محمد حسینی، مجری سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در خارج از کشور اداره می کند دست به "خرابکاری" زدند.
او گفت یک زن و مرد ۳۷ و ۴۱ ساله که قبلا زن و شوهر بودند مسئول آتش زدن مسجد الغدیر در خیابان ثمامه مشهد بودند. 
به گفته او متهم زن در مجموع به ۱۴ سال زندان و متهم مرد به ۳ سال و دوماه زندان محکوم شده اند.
اتهامات آنها از جمله "عضویت در گروه های معاند نظام"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "تخریب اموال عمومی" و "توهین به مقدسات" بود.
اتومبیل و گوشی تلفن همراه این دو متهم هم که برای "ارتکاب جرم مورد استفاده قرار گرفته بود به نفع دولت" ضبط شده است.
براساس این گزارش همچنین یک زوج ۲۶ و ۲۱ ساله به اتهام "آتش زدن پرده مسجد امام هادی" محکوم شده اند. مرد ۱۱ سال و همسرش یک سال حبس گرفته است.
حسن حیدری گفت "یک جوان دیگر" هم پس از "آتش زدن مسجد امام هادی" در مشهد دستگیر شد که او هم ۱۱ سال حبس گرفته است.
این مقام دادستانی خراسان رضوی گفت یک زن جوان دیگر در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی شش سال حبس گرفت. اتهامات او " عضویت در گروه های معاند نظام" و "ارسال فیلم و تصاویر به شبکه های ماهواره ای" اعلام شد.
بنابه این گزارش یک فرد ۲۶ ساله هم به جرم "شعارنویسی علیه ارزش های اسلامی" به یک سال حبس محکوم شد.
سه متهم دیگر که ۳۸ ساله، ۱۹ ساله و ۲۱ ساله توصیف شدند به ترتیب به حبس های یک سال، شش سال و شش سال محکوم شدند. یک متهم دیگر در سبزوار ۵ سال حبس گرفت که اتهام او هم "عضویت در گروه معاند" بود.
این مقام قضایی گفت که همه احکام صادره قابل تجدیدنظر خواهی است.
او از هیچ کدام از این متهمان نام نبرد و شرح بیشتری از حوادثی که منجر به محاکمه شد ارائه نکرد.
در طول دی ماه اعتراضاتی که از مشهد شروع شد به ۹۰ شهر ایران کشیده شد و پس از حدود ۱۰ روز با برخوردهای شدید امنیتی و دستگیری گسترده خاموش شد. حداقل ۲۵ نفر در خیابان ها کشته و چند نفر پس از بازداشت در زندان ها جان باخته اند.
در جریان اعتراضات و پس از آن فیلم های زیادی از شعارنویسی و حتی پرتاب بمب های آتش زا به سوی ساختمان های دولتی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر