مرگ و مصدومیت ۸ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روز گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۵ کارگر کشته و ۳ کارگر مصدوم شدند. ایران درزمینهی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص دادهکه رتبه بسیار پایینی است. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، سخنگوی سازمان آتشنشانی از کشته شدن چهار کارگر بر اثر تخریب آوار در یک کارگاه ساختمانی خبر داد. جلال ملکی درباره جزییات این حادثه آوار گفت: “در ساعت ۹:۳۰ امروز ۲۸ اردیبهشت یک مورد حادثه آوار در یک محل گودبرداری شده در خیابان نیاوران، بالاتر از خیابان یاسر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتشنشانی اطلاع داده میشود”.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه با امکانات کامل به همراه عوامل شهرداری به محل حادثه اعزام میشود، اظهار داشت: “محل حادثه قطعه زمینی به وسعت ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر بوده که به عمق پنج متر گودبرداری شده بود”.
سخنگوی سازمان آتشنشانی با بیان اینکه به گفته حاضران به دلیل اینکه روز تعطیل بوده فعالیتهای عمرانی در محل انجام نمیشده است، تصریح کرد: “کارگران که در حال استراحت و رسیدگی به امور شخصی بودند به یکباره دیوار بخش جنوبی کارگاه به وسعت حدودی ۱۵ تا ۲۰ متر تخریب میشود”.ملکی با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از محبوس بودن تعدادی از کارگران بود، خاطرنشان کرد: “آتشنشانان بلافاصله عملیات جستجو و آواربرداری و خاکبرداری را با تجهیزات دستی و مکانیکی موجود در محل آغاز کردند”.وی با بیان اینکه در دقایق اولیه دو کارگر حدود ۳۰ ساله از زیر آوار بیرون کشیده شدند، ابراز داشت: “این دو کارگر تحویل عوامل اورژانس شده و از آنجا که احتمال میدادند افراد دیگری نیز زیر آوار باشند به کار خود ادامه دادند”.سخنگوی سازمان آتشنشانی ادامه داد: “ساعتی بعد دو کارگر دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شده و به عوامل اورژانس تحویل شدند که متاسفانه مشخص شد هر چهار نفر همان ساعت اولیه جان خود را از دست دادند”.
به گفته ملکی، محل برای تحقیق درباره علت حادثه تحویل عوامل نیروی انتظامی و مالکان شد.
حادثه در معدن زغال سنگ نور یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشت
به گزارش ایرنا، مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، روز گذشته ۲۷ اردیبهشتماه بر اثر رها شدن چوب مهار در معدن زغال سنگ روستایدیزین کلامنطقهلاویچشهرستان نور در استان مازندران سبب کشته شدن یک کارگر و زخمی شدن سه تن دیگر شد.
شهریار ذوالفقاری بخشدار چمستان شهرستان نور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که سه زخمی این حادثه با حضور تکنسین های جمعیت هلال احمر و مرکز حوادث و فوریت های پزشکی برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
مرداد ماه سال گذشته نیز بر اثر انفجار گاز متان در این معدن یک کارگر تبعه افغانستان جان سپرد و یک نفر دیگر نیز مصدوم شده بود.
این معدن بیش از ۲ دهه فعالیت دارد و دستکم ۱۸ کارگر که از اتباع افغانستان هستند ، در آنجا کار می کنند.
مسئولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران پیش از این نسبت به ناایمن بودن این معدن هشدار داده بودند.

سالانه حدود شش هزار تن زغال سنگ حرارتی در این معدن تولید که بخشی از آن در داخل و بخش دیگر نیز به خارج صادر می شود. معدن زغال سنگ روستای دیزین کلای لاویچ در منطقه کوهستانی بخش چمستان نور در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر