85 درصد بناهای منطقه 17 فرسوده هستند

عضو شورای شهر تهران گفت: از 822 هکتار بافت ناپایدار شهری، 288 هکتار در منطقه 17 قرار دارد.
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به حضور شهرداران مناطق 22 گانه در مساجد مناطق و محلات تهران برای شناسایی و پیگیری مشکلات منطقه،‌ در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در این نشست‌ها اعضای شورایاری‌های محلات، معتمدین محلی و سایر تأثیرگذاران حضور به هم می‌رسانند.
وی با اشاره به نشستی که روز دوشنبه در مسجد امام خمینی(ره) در منطقه 17 برگزار شد، گفت: منطقه 17، حدود 3 درصد ساکنان شهر را به خود اختصاص داده و به عنوان کوچکترین منطقه شهری، بیشترین تراکم جمعیتی را در خود جای داده است.

رسولی وجود زیارتگاه امامزاده حسن(ع) را موجب جذب گردشگران مذهبی به این منطقه برشمرد و گفت: استقرار 3 بازار با عملکردهای فرامنطقه‌ای در اراضی منطقه از جمله بازار مبل یافت آباد به ظرفیت جذب این منطقه افزوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه 4 هزار و 200 دانش آموز در 100 مدرسه این منطقه تحصیل می‌کنند، گفت: 44 درصد مراکز آموزشی در این منطقه دو شیفته هستند و سرانه کلاس در سطح ابتدایی و متوسطه به ترتیب 32 و 33 نفر است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی اخیر افزود: در این شرایط منطقه مهاجرپذیر شده و به طور متوسط 8 درصد به جمعیت دانش‌آموزی افزوده شده است.

رسولی تصریح کرد: از مجموع 822 هکتار بافت ناپایدار شهر تهران، 288 هکتار آن در منطقه 17 قرار دارد و به عبارتی بیش از 85 درصد بناها فرسوده هستند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با پیشنهاد بازنگری طرح تفصیلی محلات و پیش بینی طراحی استفاده از فضاهای زیر و روی سطحی برای کاربری‌های پارکینگ و بازارچه گفت: هرچند شهرداری طی یک سال اخیر با استفاده از ساز و کارهای تشویقی توانسته دو برابر سال قبل برای متقاضیان نوسازی پلاک‌های ریزدانه پروانه صادر کند، اما گستردگی بافت‌های فرسوده نیازمند طرح موضوع در ستاد بازآفرینی بافت فرسوده تهران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر