نکته هایی که باید زنان بدانند و به ان عمل کنند نوشته شده توسط نیلوفر ایمانیان

نکته هایی که باید زنان بدانند و به ان عمل کنند

یک زن باید:

به خودت احترام بگذار.
از سلامت جسمی و رفاه احساسی خود محافظت کنید. احترام را از دیگران تقاضا کنید و در صورت نیاز،روی پای خودتان بایستید. مستقل باشید و  احترام به دیگران  را داشته باشید.

خودت را باور داشته باش
تمرکز خود را روی اطرافیانی که از شما حمایت می کنند بگذارید.و این درس را از وینی پیف به خاطر بسپارید: شما باهوش تر از انچه که باور دارید،قوی تر از انچه که به نظر می رسید و دقیق تر از انچه که فکر می کنید هستید.

سعی در شنیده شدن
تمرین کنید که چگونه به طور موثری ارتباط برقرار کنید - چه در محل کار، در خانه، و چه در سازمان های اجتماعی -و چگونگی برخورد  با قطع ان.

تعریف و تمجید را قبول کن
تلاش برای توضیح را متوقف کنید،فقط بگویید متشکرم. تعارف کردن و توضیحات به صورت تعریف و تمجید بشمار نمی ایند.

بی تفاوت نه بگو
شما هنوز هم می توانید مودب و مهربان باشید، اما پایدار باشید. سعی کنید
"من در حال حاضر هیچ تعهدی جدید ندارم." "من باید منتظر بمانم." "من نمیتوانم این کار را انجام دهم.
" گفتن "نه" به شما کمک می کند روی روابط و تعهداتتان  متمرکز شوید، هر چه که باشند .

یک  درامد برای خانواده تان ایجاد کن
ابزارهای انلاین وجود دارند که گام به گام به شما یاد می دهند چطور از تواناییهایتان درامد کوچک بدست بیاورید.مانند mint.com

برای پیشرفت و ارتقا بپرس
تحقیقات نشان می دهد که علاقه ی  زنان به وارتقا  کمتر از مردان هستند. مشارکتهای خود را ارزیابی کنید، تحقیقات خود را انجام دهید، یک جلسه، یک تمرین را تنظیم کنید و درخواست ارتقا کنید. تنها چیزی که رئیس شما می تواند به شما بگوید "نه" شما هنوز باید تمرین کنید. شرکت شما هنوز هم از مشارکت شما و انتظارات شما مطلع است. و شما بازخوردی دارید که باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کار خود را ادامه دهید یا استعدادهای خود را در جای دیگر قرار دهید.

برای خرید ماشین مذاکره و بحث کن
قبل از خرید،بدانید چه می خواهید و چه مقدار می خواهید برای ان پرداخت کنید.اگر یک نمایندگی ایده ال های شما را نداشت خیابان های اطراف پر است از نمایندگی های دیگر، به انها سر بزنید.

روغن ماشین را  بررسی کن و لاستیک ها را تنظیم باد کن.
با ثبت نام برای کمک های کنار جاده ای.هرگز خود را در موقعیتی قرار ندهید که ممکن موجب رنج  و استرس شما بشود.

پرینت نقشه های جاده ایی رو بخون
Google Maps نمیتواند به شما کند اگر گوشی شما خراب شود یا خاموش شود.

گذرنامه بگیرید یا بلیط مسافرت
سفر همیشه یک ایده ی خوب است.خیلی عالی است اگر همین فردا بلیط بخرید


یک اتش روشن کنید
یک چیزی راجب اقدامات اولیه و ابتدایی وجود دارد که نیاز دارید اون مهارت ها رو یاد بگیرید بعبارتی مهارتهای اولیه هرچند که امیدواریم هیچ وقت بهش نیاز نداشته باشید.

شنا کن
علاوه بر اثرات مفید ان بر سلامت روحیه شما همچنین این می تواند زندگی شما یا شخص دیگر را نجات دهد.

یک خوراک اثربخش بپز
خوراک مخصوص برای کمک به تازگی و اثربخشی است اما واقع بینانه این خوراک میتواند تنها یک کیک باشد.

یک بطری شراب خوب را با اطمینان سفارش بده
یکی از چیزهای مهم این است که بدانید چه نیاز دارید یا چه دوست دارید سفارش بدید و همون چیزی رو که می خواهید تحویل بگیرید.نگران نباشید از گارسن کمک بخواهید اما اماده باشید اطلاعاتی بدهید که به شما کمک خواهد کرد. آیا قرمز یا سفید دوست دارید؟ میوه ای یا خاکی؟ سبک یا گیرایی بالا ؟ قیمت را که مایل به پرداخت آن هستید بدانید.

یک عکس خوب از خودت بگیر
ویرایش یک سلفی در اینستاگرام ممکن است یک مهارت حیاتی ضروری نباشد، اما اجازه دهید آن را روشن کنیم : شما از خودتان یا فرزندانتان یا برای ارتقای یک تجارت یا سازمان عکس می گیرید.پس باید بدونید چگونه عکس های قوی از خود بگیرید،یک سری ویرایش مختصر انجام بدهید و بعد در شبکه های اجتماعی انتشار دهید.

یخ نباش، به اصطلاح یخ شخصیتت رو بشکن
خیلی راحته وقتی بگی که "سلام، نام من ... است"، هرچند گاهی اوقات گفتنش خیلی سخت احساس می شود. نگران نباشید در مورد آنچه مردم در مورد شما فکر می کنند. فقط به یاد داشته باشید که مردم دوست دارند در مورد خود صحبت کنند. سوالات خود را بپرسید.


حضور داشته باش
زمانی که با دوستان و خانواده هستید، گوشی خود را جای دیگر بگزارید. اگر بیش از حد وسوسه شوید اینستاگرام خود را پیمایش کنید، تلفن خود را در یک مکان امن در اتاق دیگری قرار دهید.

مراقبه کردن 
چشمانت را ببند نفس عمیق بکشید و استراحت کنید و پیدا کردن هر آنچه که به شما کمک می کند ذهن خود را روشن و شارژ کنید. تکرار کنید تا آنجا که لازم است.

 لذت بردن
این توانمندسازی است

از اشتباهات بگذر
خوب است که روی کار تمرکز کنید. خوب است که زمانت برای خودت صرف شده باشد.خودتو در آغوش بگیر و به زمان اجازه بده بگذرد تا از تو بهترین مادر را بسازد.

ثبت نام در برنامه مراقبت های بهداشتی
یک دقیقه سیاست های مخالفان را فراموش کنید فقط بدانید که این برنامه چه چیزی را پوشش می دهد و چه چیزی را نه.اگر بیمه ای ندارید، تمام گزینه ها را بررسی کنید.

مقابله با مشکلات
در مورد نحوه تعلیم و تربیت فرزندانتان خیلی صحبت شده است. اما نجات و ناکامی ها و ادامه حرکت به جلو و با شکوه، یک درس سخت است که همه ما باید یاد بگیریم.از اشتباهات درس بگیرید و خودتان را باور داشته باشید.
گریه کن
کتاب چریکی شریل ساندبرگ : مقابله با آزار و اذیت، انعطاف پذیری و پیدا کردن شادیدر مورد مقابله با مرگ غیرمنتظره شوهرش، بسیاری از بینش ها در مورد نحوه ناراحتی مردم و نحوه حمایت دوستان و حتی اعضای خانواده ای که باعث ناراحتی او بودند را نشان می دهد.توصیه او برای دیگران: غم را در خود حبس نکنید این دقیقا مثل این است که فیل را در اتاق حبس کنید،چیزی بگو،گریه کن یا یک کار خاص انجام بده.

درخواست کمک کردن
اگر احساس اضطراب و سرخوردگی می کنید. اگر شما در مورد خودکشی فکر می کنید اگر شریک شما سوءاستفاده می کند اگر مورد تجاوز قرار گرفته اید شما قوی تر از آنچه که فکر می کنید هستید، و درخواست کمک برای شما بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

شماره ملی سوء استفاده از مواد مخدر و خدمات بهداشت روان: 1-800-662-4357
هم چنین مراجعه به سایت

پیشگیری از خودکشی ملی :  /800-273-8255شماره در ایران 00989127181037
هم چنین مراجعه به سایت

خط تلفن ملی حمله به جنسیت: 800-656-4673
هم چنین مراجعه به سایت
https://www.hilfetelefon.de/en.html

خط تلفن خشونت خانگی: 800-799-7233 / در ایران شماره  ۱۲۳ 
هم چنین مراجعه به سایت
 http://www.suicide.org/index.html

بدانید

  • پاسخ به این سؤال: «به من بگو درباره خودت
از نقاط قوت و موفقیت خود شروع کنید، نه عنوان شغلی یا روابط خود.

  • آنچه که دیگران در گذشته انجام دادند تا راه را برای شما برای مالکیت، راه کار، رای دادن و آینده بهتر شما امکان پذیر شود.
در سال ۱۸۴۸ جنبش حق رأی زنان در ایالات متحده آمریکا به یک جنبش اجتماعی گسترده تبدیل شد. در سال ۱۸۹۳، نیوزیلند نخستین کشوری بود که حق رأی زنان را به رسمیت شناخت
محمدتقی وکیلالرعایا نماینده مردم همدان  اولین کسی که پس از پیروزی انقلاب مشروطه ایران  در سال ۱۳۲۲  از حق رأی زنان پشتیبانی کرد و در مخالفت با نظامنامه انتخابات سخن گفت و سرانجام در سال ۱۳۴۱ (۱۹۶۲ میلادی)، لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی در هیئت دولت ایران به تصویب رسید. بر اساس این لایحه، زنان برای نخستین بار اجازه شرکت در انتخابات و نامزد شدن برای انتخابات را پیدا میکردند.

  • چه کسی نمایندگان شما هستند و چگونه با آنها تماس بگیرید.
در مقابل درب ورودی مجلس چند برگه نصب شده که شماره تلفن دفتر نمایندگان بر روی آن نصب شده و باجههای نیز در درب ورودی قرار دارد که هر کدام از این باجهها مختص به چند استان است. میتوان با مراجعه به آنها با مسئول دفتر نماینده ارتباط گرفت و وقتی برای دیدار با نماینده تعیین کرد.
اگر میخواهید مشکلات، انتقادها و نظراتتان را با نمایندگان در میان بگذارید میتوانید با شماره تلفن 39931 که شماره تلفنخانه مجلس است تماس بگیرید و در صندوق پیامهای صوتی مجلس پیغام خود را بگذارید.مراجعینی که موفق نمیشوند به صورت شفاهی به شکل حضوری و تلفنی با نمایندگان ملاقات داشته باشند، میتوانند از طریق اینترنت پیام‌‌شان را بهدست آنها
برسانند. روش کار هم این است که ابتدا به سایت www.parliran.ir بروید. در این پایگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی، گزینهای به نام «درگاه ارتباط مردمی» وجود دارد. در این درگاه میتوان گزارش، درخواست، پیشنهاد، شکایت را با حوزه ریاست مجلس و همچنین کمیسیون اصل 90 مجلس در میان گذاشت.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در ایران جناب جاوید رحمان 

  • ترجیح دادن سادگی درک بیشتر را همراه دارد
این را می توان تقریبا در تمام بخش های زندگی بکار برد از چیزی که شما می پوشید یا آنچه که در رسانه های اجتماعی ارسال می کنید، چگونگی تزئین خانه خود و نحوه مدیریت کار و.… ما پیشنهاد نمیکنیم که به طور کامل به توصیه ماری کندو درباره دور شدن از هر چیزی که به شما شادی ندهد، وابسته نباشد.فقط آن را ساده کنید تا هر زمان که ممکن است زندگی خود را اسان کنید.

  • رها کردن
دوستان و روابط سمی ، یک کار بی روح و انتظارات غیر واقعی. ببینید که چگونه آزادی را احساس خواهید کرد!

  • محل شاد و امن و آرام شما
ممکن است جایی باشد که می روید.ممکن است  در هر کجا باشد که شما بتوانید به موسیقی گوش کنید و یا انجام یوگا و یا رقص. ممکن است فقط یک حالت ذهنی باشد. وقتی بهش نیاز داشتی به انجا برو.

  • فشار خون و میزان کلسترول شما
بیماری قلبی یکی از مهم ترین علت های مرگ در زنان است.فشار خون شما و سطح کلسترول شما می تواند نشان دهد که آیا شما در معرض خطر هستید، و بهبود آنها می تواند به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی کمک کند.

  • گزینه های کنترل پایداری تولد
خودتان را راجب تمام گزینه ها اموزش بدهید و سپس ان گزینه که مناسب شما و بدن شماست را انتخاب کنید.

  • کمک اولیه 
هلال احمر کلاس های درس کمک های اولیه برای بزرگسالان و کودکان فراهم می کند.برای اطلاعات به سایت زیر مراجعه فرمایید.

  • دفاع شخصی پایه
برای شرکت در این کلاس ها استودیوی رزمی یا ورزش تکواندو را در شهر محل زندگی خود جست و جو کنید.همچنین می توانید به سایت دفاع شخصی بانوان مراجعه کنید

به چه چیز اعتقاد دارید
سیاست،ارزش ها،دین یابدانید به چه باور دارید.اگر مفید است ان را یادداشت کنید.ارزش های شما به مهم ترین تصمیمات زندگی کمک خواهد کرد.

  • ارزش شما
به هر طریقی که این کلمه را بیان می کند.

برگرفته از 

www.zanoazadegy.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر