استان همدان؛ واژگونی سرویس مدرسه با هفت دانش آموز در کبودراهنگ

صبح امروز یک دستگاه خودرو سواری پیکان در حین انتقال دانش آموزان به مدرسه با ۷ سرنشین دانش آموز در جاده روستایی حاتم آباد به سمت مزرعه مهدی آباد شهرستان کبودرآهنگ واژگون شد. حال دو تن از دانش آموزان نامناسب بوده و با آمبولانس به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، داود مرادی
، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی کبودرآهنگ از واژگونی سرویس مدرسه با ۷ دانش آموز در این شهرستان خبر داد.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی کبودرآهنگ ادامه داد: پس از اطلاع رسانی این حادثه به فوریت‌های پزشکی، ۲ دستگاه آمبولانس از پایگاه کوریجان و روعان به محل اعزام شدند. وضعیت ۲ نفر از مصدومان مناسب نبوده و با استفاده از آمبولانس به بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل شدند.
وی افزود: رانندگان سرویس مدارس باید دارای گواهینامه پایه ۲ و خودروی آن‌ها دارای معاینه فنی باشد. بیشتر افرادی که به عنوان راننده سرویس مدرسه در بین مسیر‌های روستایی انتخاب می‌شوند این مولفه‌ها را رعایت نمی‌کنند.
مرادی افزود: با توجه به اینکه حضور پلیس در مسیر‌های روستایی نیز کمرنگ است نمی‌توان این قبیل خودرو‌ها را کنترل و اعمال قانون کرد. چنانچه رانندگان سرویس مدرسه بخواهند در جاده‌های اصلی تردد داشته باشند توسط پلیس رصد می‌شوند.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی کبودراهنگ در پایان ادامه داد: در صورت نداشتن گواهینامه پایه ۲ و معاینه فنی خودرو، با این قبیل رانندگان علاوه بر اعمال قانون با جدیت برخورد می‌شود.
لازم به ذکر است که طی گزارشی دیگر، روز جاری مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ بابلسر نیز از تصادف سرویس مدرسه با یک دستگاه نیسان و مصدومیت پنج دانش آموز در این شهرستان و انتقال مصدومان به بیمارستانی در بابل خبر داده بود.
در تاریخ ۶ بهمن‌ماه نیز بر اثر واژگونی یک سرویس مدرسه در حومه مشهد و حوالی منطقه “منزل آباد”، سه دانش آموز دختر و یک دانش آموز پسر مقطع دبستان مجروح و به بیمارستان منتقل شده بودند.
همچنین رئیس اورژانس بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷، از واژگونی یک سرویس مدرسه در مسیر کرمان به “اختیار آباد” که منجر به کشته شدن یک دانش آموز و مجروح شدن ۶ تن دیگر شد خبر داده بود.
پیش از این در تاریخ ۲۵ دی‌ماه سال جاری نیز فرمانده پلیس راه قلعه گنج از مجروح شدن چهار دانش آموز بر اثر واژگونی سرویس مدرسه در نزدیکی روستای چاه باغ شهرستان قلعه گنج در استان کرمان خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر